THE SIGNIFICANCE OF USING DIGITALIZATION IN TEACHING NATURAL SCIENCES TO YOUNGER SCHOOL CHILDREN
07.12.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 8
R.Kadirova , M.Karimberdieva
Abstract. This article reveals the significance of the use of innovative technologies in the process of teaching primary school students the natural sciences and the impact on their mental development; the technology of application of the activity method in lessons of various types in the subject "Natural Sciences" is disclosed.
Keywords: Digitalization, Typology of lessons (discovery of new knowledge, reflection, general methodological orientation, developmental control), activity method of teaching.
References:
1. Указ президента республики Узбекистан Об утверждении стратегии «цифровой узбекистан-2030» и мерах по ее эффективной реализации
2. Закон «Об образование» Республики Узбекистан
3. [электронный ресурс]. Режим доступа: http://uza.uz/ru/politics/poslanie-prezidenta-respubliki-uzbekistan-shavkata-mirziyeev-25-01 -2020/ (дата обращения: 01.11.2020).
4. Л.Г. Петерсон Деятельностный метод обучения. – М.: 2007.
5. Н.Н. Джамилова «Формирование и развитие организаторских качеств у обучаемых в процессе непрерывного образования». Сб.науч.работ: Образование через всю жизнь: непрерывное образование в интересах устойчивого… 2010 С.-П.
6. Бершадский М.Е., Гузеев В.В. Дидактические и психологические основания образовательной технологии. – М.: Цент «Педагогический поиск», 2003.