ORGANIZATION OF A DEVELOPING EDUCATIONAL SPACE AS A FACTOR OF A CHILD'S READINESS FOR SCHOOL
29.11.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 8
Abstract. Preschool education of children is a kind of pedagogical phenomenon aimed at "Preserving and cultivating the uniqueness of each child in a constantly changing society, satisfying the natural need of a developing personality to know himself in the world around him, organizing active creative creative life of children, creating and developing a space for children's well-being."
Keywords: spaces, social experience, factor, information, design, comfort, transformability.
References:
1. Концепция развития системы дошкольного образования Республики Узбекистан до 2030 года. 8 мая 2019 г. PQ-4312
2. Закон Республики Узбекистан’О дошкольном образовании и воспитании".16 декабря 2019 г., ЗРУ- № 595
3. Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан "О мерах по дальнейшему развитию системы обязательной годичной подготовки детей к начальному образованию" № 132 от 09.03.2020 Методическое пособие «Планирование процесса обучения на основе личностно-ориентированного подхода» от 17 июля 2020 г.
4. НН Джамилова К вопросу формирования организаторских качеств у дошкольников (материалы исследования)М,2011 Педагогические науки, 76-80
5. https://scholar.google.ru/scholar?oi=bibs&cluster=13828750571800479230&btnI=1&hl=ru
6. https://www.dissercat.com/content/organizatsiya-razvivayushchego-obrazovatelnogo-prostranstva-kak-faktor-gotovnosti-rebenka-k-
7. https://www.dissercat.com/content/organizatsiya-razvivayushchego-obrazovatelnogo-prostranstva-kak-faktor-gotovnosti-rebenka-k-
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)