SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL CONTENT AND A MODEL FOR THE FORMATION OF MEDIA CULTURE AMONG FUTURE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES ON THE BASIS OF INTERDISCIPLINARY COOPERATION
04.08.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 4
Abstract. This article presents the conclusions about the scientific and pedagogical content and the model of the formation of media culture among future teachers of a foreign language on the basis of interdisciplinary interaction and models for the development of media culture of students of higher educational institutions at the initial stage, the necessary methodological instructions are given.
Keywords: media education, future teachers of foreign languages, integration, media culture.
References:
1. Григорьева И.В. Вовлечение студентов в активную медиадеятельность по созданию медиаобразовательного пространства педагогического вуза (из опыта работы) - Казань: Изд-во Казан. гос. ун-та, 2008. С. 264-270
2. Хлызова Н.Ю Медиаобразование как педагогическое понятие в отечественных и зарубежных педагогических исследованиях// Проблемы современного образования: Вестник ИГЛУ. Сер. педагогика и психология. — Иркутск: ИГЛУ, 2007
3. Сидорина Наталия Александровна. Социально-педагогическое сопровождение развития одаренности подростков в детском оздоровительном лагере : Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 Кострома, 2006 226 с. РГБ ОД
4. Maftunaxon Islomjon qizi Yakubjonova “Oliy o‘quv yurtlarida talabalar MEDIAMADANIYATINI rivojlantirish modeli” Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS) ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489
5. Cyberleninka.ru
6. Ziyonet.com
7. Referat.uz
8. Dissercat.com
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)