IMPROVING THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE BIOLOGY TEACHERS AS A PEDAGOGICAL PROBLEM
28.07.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 4
Abstract. In the current era of information globalization, the changes taking place in the field of education directly change his activity from teacher to active, adapting to the same process of globalization, requiring continuous independent work. Emphasis is placed on the fact that in order to implement the modern values of education, a new teacher is needed - a professional teacher. In this article, attention is paid to these characteristics of the teacher.
Keywords: qualification, competence, quality of education, teaching, skill, pedagogical activity, chemistry and biology.
References:
1. Хуторской, А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. -№ 5. -2003. -С. 5-62.
2. Рубцова, А. В. Конструирование и методика использования ситуационных задач по биологии / А. ВРубцова, Е. Арбузова, Н. Гольцова //Биология в школе. -№ 8. -2015. -С. 36-42.
3. Басалаева Н. В. Образование как пространство становления смыслов // Вестник Красноярского государственного педагогического университета им. В. П. Астафьева. – 2007. – № 1. –С. 102–107.
4. Краснорядцева О. М., Морозова В. Е. Педагогическое мышление как проявление профессиональной компетентности. – Барнаул: Изд-во БГПУ, 2000. – 70 с.
5. Имомова, Д. А., Мирзаева, М. А., & Алимкулов, С. О. У. (2016). Навыки педагога в использовании инновационных технологий в системе современного образования. International scientific review, (9 (19)).
6. М.А.Мирзоева, "СОВРЕМЕННЫЕ ТРЕБОВАНИЯ К ПРОФЕССИОНАЛУ." Журнал естественных наук 1.1 (2021)