SOFTWARE TOOLS AND THEIR CAPABILITIES FOR TEACHING FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS TO CREATE 3D INTERACTIVE INFORMATIONAL EDUCATIONAL RESOURCES
28.02.2024
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 3 Issue 2
Abstract. The article presents an analysis of the possibilities, shortcomings and areas of application of software tools for creating 3D interactive informational educational resources for future primary school teachers.
Keywords: 3D, Online, offline, digital learning, VRML, Cult3D, Pulse 3D, Java 3D, 3D Max, Canva
References:
1. Молочков В. П. Компьютерная графика для Интернета. Самоучитель. -СПб., Питер, 2004. - 368с.
2. Лыткин И.И. Разработка интерактивных технологий трехмерной визуализации и анимации для электронной коммерции. Диссертация на соискание научной степени кандидата экономических наук. Москва – 2007. 133 с.
3. Гладышев Ҳ. Cулт 3D, Метастреам & ИПИХИ ! Планета Интернет - 2000. - №10. -c. 30
4. Макгилливрей К., Хэд Э. Использование ЗО-технологий при создании WЕБ-сайтов. -М.: ҲТ Пресс, 2006 - 336 с.
5. Selman D. Java 3D Programming. -Greenwich: Manning Publications, 2002. - 376 p.
6. Yegupova M.V. Metodicheskaya sistema podgotovki uchitelya k praktiko-oriyentirovannomu obucheniyu matematike v shkole. Avtoreferat dissertatsii na soiskaniye uchenoy stepeni doktora pedagogicheskix nauk / Moskovskiy pedagogicheskiy gosudarstvenniy universitet. Moskva, 2015
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)