DIDACTIK IN FORMING STUDENTS' KNOWLEDGE RESEARCH COMPETENCIES
09.07.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 3
Abstract. In this article, in the psychological literature, creativity is defined as the creative abilities (abilities) of a person, thinking, emotions, communication, manifestation in certain types of competence, characteristics of the personality as a whole or its individual aspects.
Keywords: competence, didactic laws, technology, intellectual potential, emotional qualities, practical skills, initiator, reformer.
References:
1. Гордиенко Г. Компетентностный подход к обучению будущих документоведов/ Г.Гордиенко 2010. – № 4. – С. 5-10.
2. Гузеев В.В. Методы и организационные формы обучения. / В.Гузеев. – М .: Народ. образование, 2001. - 127 с.
3. Демешкант Н.А. Развитие исследовательских умений как основа формирования научного мировоззрения студентов высших учебных заведений/ Н.А. Демешкант// Новые технологии обучения. Научно-методический сборник – М .: 2007. – Вып. 47. – С. 23-25.
4. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата образования/ И.А. Зимняя// Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34-42.
5. Нагаев В.М. Методика преподавания в высшей школе: учеб. пособие/ В.Н. Нагаев. – М.: Центр учб. литры. - 2007. - 232 с.
6. Осипова С.И. Развитие исследовательской компетентности одаренных детей. – ГОУ ВПО “Государственный университет цветных металлов и золота” / С. И. Осипов // Электронный ресурс / Режим доступа: www.fkgpu.ru/conf/17.doc.
7. Пометун А.И. Теория и практика последовательной реаллизации компетеностного подхода в опыте зарубежных стран/ Елена Ивановна Пометун// Компетентностный подхода в современном образовании: А.В. Овчарук. – Киев, 2004. – C. 15-24.
![](images/drji_logo.png)
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)