THE DEVELOPMENT OF SOCIAL INTELLIGENCE IN STUDENTS AS A CRUCIAL PEDAGOGICAL PROBLEM
09.02.2024
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 3 Issue 2
Muminova Adolat Safarovna
Abstract. This article presents the scientific views of local and foreign scientists about the importance of social intelligence today and its topicality.
Keywords: intelligence, social intelligence, the problem of social intelligence, scientific analysis, socialization, age periods, interpersonal relations, social competence, stages of intelligence development, integrated intellectual ability
References:
1. Проблемы гражданского общества. Ежемесячный обзор зарубежной литературы. – 2018. – №9 (14).
2. Шайхова Х. Интеллектуал салоҳият – тараққият мезони. – Т.: Ўзбекистон, 2011. – Б.12.
3. Федоренко А.В. Социальный интеллект: Сущность и проблемы у студентов педагогических специальностей//Вестник Военного университета. 2011.№4 (27).С.57-60.; Практический интеллект / Роберт Дж. Стернберг, Джордж Б. Форсайт, Дженнифер Хедланд и др. СПб.: Питер, 2002. – 265 с.
4. Қодиров У. (2023). Психологик хизмат – замонавий таълим тизимининг ажралмас таркибий қисми. Современные тенденции психологической службы в системе образования: теория и практика, 1(1), 21–24.
5. Umarov B, The Cramming Method Is An Important Tool For Forming Learner Communicative Competence. Historical Experience, International Journal of Academic Management Science Research (IJAMSR), 2021/2, p. 91-94.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)