POTENTIAL FOR INTERACTION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY
08.02.2024
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 3 Issue 2
O.V. Savenko, E.E. Jumayev, B.I. Abraykulov
Abstract. The article is devoted to determining the potential for interaction between innovative schools and a classical university to improve the quality of education. When determining potential, the methodology of humanitarian research of innovation is used, an empirical analysis of precedents of the phenomenon being studied is essential for such a methodology, which allows not only to identify the potential of interaction, build its empirical models, but also to characterize the features of the potential in different models.
Keywords: interaction; potential; innovative schools; university; empirical models
References:
1. Видеоселекторное совещание, посвященное стоящим перед вузами, научными организациями, отраслями и регионами задачам в области развития науки и инноваций, сообщила пресс-служба главы государства. 3 декабря 2020 года.
2. Kleiner, I. Evolution of the Function Concept: A Brief Survey/ I.
Kleiner// The College Mathematics Journal, 1989. - № 4. – P. 282 – 300.
3. Қодиров У.Д. Халқ таълими ходимлари малакасини ошириш жараёнида тингловчилар психологик компетенциясини ривожлантиришнинг айрим жиҳатлари. Низомий номидаги ТДПУда “Замонавий узлуксиз таълим сифатини ошириш: инновация ва истиқболлар” мавзусида ўтказилган халқаро илмий-амалий онлайн конференция материаллари. Тошкент, 2020 йил 24 апрель.
4. Переход к Открытому образовательному пространству. Ч. 2 : Типологизация образовательных инноваций / под ред. Г.Н. Прозументовой. – Томск : Том. гос. ун-т, 2009. 448 с.
5. Ридингс Б. Университет в руинах / пер. с англ. А.М. Корбута ; под общ. ред. М.А. Гусаковского. Минск : БГУ, 2009. 248 с.
6. Дискурс университета : материалы Междунар. науч.-практ. конф. / Белорус. гос. ун-т, Центр проблем развития образования ; под ред. А.А. Полонникова. Минск : Изд. центр БГУ, 2011. 279 с.
7. Гусаковский М.А. Качество университетского образования // Университет как центр культуропорождающего образования. Изменение форм коммуникации в учебном процессе / под ред. М.А. Гусаковского. Минск: БГУ, 2004. С. 174–181.
8. Синергетическая парадигма. Синергетика образования. М.: Прогресс-Традиция, 2007. Статья представлена научной редакцией «Психология и педагогика» 5 марта 2012 г.