MECHANISM FOR DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE ENGINEERS-PROGRAMMERS
31.01.2024
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 3 Issue 1
Abstract. In this article, the competences, mechanisms, principles, scientific foundations, practical and methodological results of the development of professional training of future engineers-programmers are discussed in detail. Sample components and practical importance of modern classroom training, differences between traditional and modern classroom training are analyzed.
Keywords: engineer-programmer, competence, mechanism, principle, individual, innovative, cluster, technology, model component, improvement
References:
1. Мерлина Н.И. О спецкурсах и программах для подготовки студентов к работе в системе дополнительного математического образования школьников / Н.И. Мерлина // Проблемы педагогического образования в классических университетах: Материалы всерос. конф. 14-15 декабря 2000.- Ярославль, 2000.- С. 48-55.
2. Абдуллаева Б.С. Уразова М.Б. Вохидова Н.Х.. Общая педагогика / учебное пособие. - Ташкент: «Sаnо-stаndаrt», 2017. - 364 стр.
3. Бокарева Г.А. Методологические основы профориентационных педагогических систем (дифференциально-интегральный подход) // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. Пси¬холого-педагогические науки (теория и методика профессионального образования).- Калининград: Изд-во БГАРФ, 2006. - № 2. - С. 12-26.
4. Диков А.В. Основы компьютерной технологии для учителя математики / А.В. Диков.- Ч. 1,2.- Пенза: ПГПУ, 2003.- 64 с.
5. Гальперин П.Я. Психология как объективная наука: Избранные психологические труды / П.Я. Гальперин; Под. ред. А.И. Подольского; Академия педагогических и социальных наук; Московский психолого¬социальный институт - М.; Воронеж, 1998.- 480 с.