SCIENTIFIC THEORY OF DEVELOPING TEACHERS’ DIGITAL SKILLS OF THE SECONDARY EDUCATION SYSTEM
14.01.2024
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 3 Issue 1
Sherzod Karimov Farxotovich
Abstract. You will be able to familiarize yourself with the analysis of technologies that develop the skills of teachers of general secondary education aimed at learning in a digital educational environment, and the content of using these technologies in the educational process. It is also possible to track information about the stages of the qualitative organization of the educational process according to these developing technologies.
Keywords: digital education, digital skills, developmental technology, teaching staff
References:
1. Цифровая педагогика: учебное пособие / А.В. Голубинская, В.А, Демарева. – Нижний Новгород: Нижегородский госуниверситет, 2021. – 64 с.
2. Дидактическая концепция цифрового профессионального образования и обучения / П. Н. Биленко, В. И. Блинов, М. В. Дулинов, Е. Ю. Есенина, А. М. Кондаков, И. С. Сергеев; под науч. ред. В. И. Блинова – 2020. – 98 с.
3. Обучение цифровым навыкам: глобальные вызовы и передовые практики.
4. Аналитический отчет к III Международной конференции «Больше чем обучение: как развивать цифровые навыки», Корпоративный университет Сбербанка. — М.: АНО ДПО «Корпоративный университет Сбербанка», 2018 — 122 с.: https://sberuniversity.ru/upload/iblock/2f8/Analytical_report_digital_skills_web_demo.pdf
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)