THE METHODS OF DETERMINATION IN PUPIL’S UPBRINGING
19.12.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 12
Khalikov A’zam Abdusalomovich
Abstract. Problem of ascertainment in pupils’ upbringing is confessed terms of new approach of the teacher’s pedagogical skills, the solutions working on theoretically by our pedagogic scientists are highlighted.
Keywords: educative technology, diagnose, common method, capability, behavior, inseparableness.
References:
1. Раченко И.П. Диагностика развития педагогического творчества учителя. – Пятигорск, 1992. –196 с.
2. Крутецкий В.А., Балбасова Е.Г. Педагогические способности, их структура, диагностика, условия формирования и развития: Учебное пособие. – М.: Прометей, 1991.- 112 с.
3. Кузьмина Н.В. Педагогическое мастерство учителя как фактор развития способностей учащихся. //Вопросы психологии. 1984. №1. –С.16.
4. Симонов В.П. Диагностика личности и профессионального мастерства преподавателя. //Учебное пособие для студентов педвузов, учителей и слушателей ФПК. – М.: Межд. пед. академия, 1995. –189 с.
5. Турбовской Я.С., Провоторов В.П. Диагностические основы целеполагания в образовании. – Москва. –ИТО и ПРАО. –2005. –116 с.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)