TECHNOLOGY OF DIFFERENTIATED LEARNING AS A FACTOR IN INCREASING COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS IN LITERATURE CLASSES
17.12.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 12
Abstract. The article discusses the features of organizing the technology of differentiated learning in literature classes, as a factor that improves the quality of specialized education for students.
Keywords: technology, differentiated approach, educational process, differentiated training, organization of individual work
References:
1. Осмоловская И.М. Организация дифференцированного обучения в современной общеобразовательной школе. - М.: Издательство «Институт практической психологии», 1998
2. Селевко Л.С. Современные образовательные технологии: Учеб. пособие. – М.: Народное образование, 1998. – 256 с.
3. Якиманская И.С. Технология личностно-ориентированного образования. - М., 2000. – 94с.
4. Рабунский, Е.С. Индивидуальный подход в процессе обучения школьников (на основе анализа их самостоятельной деятельности) / Е.С. Рабунский. – М.: Педагогика, 1975
5. Кирсанов А.А. Индивидуальный подход к учащимся в обучении. М.: Просвещение. – 2005 – С. 298-300.
6. Смирнова, И. М. Педагогика геометрии: Монография. - М.: Прометей, 2004.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)