THE PRINCIPLE OF INTERDISCIPLINARITY AS A FACTOR OF DEVELOPMENT OF LOGICAL COMPETENCE OF FUTURE MODERN TEACHERS
30.11.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 11
Abstract. In this article, the principle of interdisciplinarity, its main function in the organization of the educational process, and its role in developing students' logical competence are sufficiently revealed.
Keywords: Didactic principle, principle of interdisciplinarity, logical competence, stages of implementation of the principle of interdisciplinarity
References:
1. Коменский Я.А. Великая дидактика. М.: Просвещение 1983.
2. Локк Джон. Педагогические сочинения. – М., 1939. С.240-241
3. Песталоцци И.Г. Избранные педагогические произведения. М., 1963, т.3
4. Далингер В.А. Совершенствование процесса обучения математике на основе целенаправленной реализации внутрипредметных связей. Омск: ОмИПКРО, 1993. – 323с.
5. Barakayev M. Математикни ўқитишда фанлараро алоқадорлик - таълим самарадорлигини ошириш омили сифатидa. – Navoiy.: “Таълимда инновациялар, инвестетциялар ва интелектуал салоҳият: муаммолар таҳлиллар ва истиқболлар” мавзусидаги республика илмий-амалий конференция материаллари тўплами, 2016, 3 қисм, б.62-64