CHILD PERSONALITY DEVELOPMENT AND MORAL EDUCATION
20.11.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 11
Abstract. The article discusses the issues of child personality development and the importance of combining it with moral and aesthetic education. It also touches upon the completion of the process of mastering the speech of children in the age of preschool age, the impact of speech and communication on the child in the development of mental processes, the opportunities that arise in him with the help of speech, and the organization of integrated training in preschool educational organizations. Raised
Keywords: education, parents, children, moral-aesthetic qualities, spirituality, pre-school age, development, speech, communication, 5-6 years old
References:
1. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2019 йил 13 майдаги “Мактабгача таълим ташкилотлари фаолиятини янада такомиллаштириш тўғрисида”ги 391-сон Қарори.
2. “Ilk qadam” maktabgacha ta’lim muassasasining o‘quv dasturi. – Toshkent, 2018.
3. Немов, Р. С. Психология [Текст] : учеб. для студентов высш. пед. учеб. заведений : в 3 кн. / Р. С. Немов. – М. : ВЛАДОС, 2011. – Кн. 2 : Психология образования.
4. Коршунова, Л. С. Воображение и рациональность [Текст] : опыт методолог. анализа познават. функции воображения / Л. С. Коршунова, Б. И. Пружинин. – М. : Изд-во МГУ, 1999.
5. Мухина В.С. Детская психология. – М.: Апрель-Пресс :ЭКСМО-Пресс, 2000.
6. Сатир В. Психотерапия семи. – СПб; Москва 2000.
7. Кряжева Н.Л. Развитие эмоционального мира детей – Екатеринбург: У-Фактория, 2004. – 192 с.
8. Qodirov V. Creative And Rule-Based Games As A Factor In Developing Children’s Ability To Think Independently. Psychology and education (2021) 58(2): 11501-11506.
9. Юсов Б.П. Взаимосвязь культурогенных факторов в формировании современного художественного мышления учителя образовательной области «Искусство» [Текст] / Б. П. Юсов. – Москва: Компания Спутник+, 2004.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)