TECHNOLOGIES OF TEACHING ENGLISH LANGUAGE TO STUDENTS OF GENERAL EDUCATION SCHOOLS ON THE BASE OF INDIVIDUAL APPROACH
10.11.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 11
Khimmataliev Dustnazar Omonovich, Eshbekova Gulbakhor
Abstract. The individual directions of educational activities used in the planning of students' activities require the development of educational content and methods to strengthen educational and methodological support, expand and deepen students' knowledge and skills.
The article describes the technologies of teaching English to students of general education schools based on an individual approach, the concept of "individual orientation", requirements for educational content.
Keywords: content, method, direction, goal, activity, result, direction, competence, experience.
References:
1. Краевский: В:В. Содержание; образования: вперед к прошлому/
ВШЖраевскиШ - Mi: Педагогич;.о-во>РЬссищ 2001L - 36 с:
2. Миролюбов А.А. История отечественной методики обучения ино¬
странным языкам/ А.А.Миролюбов. - М.: Ступени-Инфра-М, 2002. - 448 с.
3. Муминова, Ф.М. Инглиз тилини ўқитишда замонавий инновацион технологияларидан фойдаланиш / Ф. М. Муминова. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2020. — № 18 (308). — С. 590-592. — УРЛ: https://moluch.ru/archive/308/69404/ (дата обращения: 02.11.2023).
4. Осиянова О.М. Языковая личность XXI века: проблемы и перспективы/
О.М.Осиянова// Вестник ОГУ. - Ориенбург, 2002 (6). - С. 191-193.
5. Оспенникова, Е.В. Сборник учебно-методических материалов для
педагогических вузов/ сост. Н. П. Безрукова, А. С. Звягина, Е. В. Оспенникова.
– М.: Университетская книга, 2008. – 480с.
6. Отабоева, М. Р. Чет тилини ўқитишда замонавий инновацион технологияларидан фойдаланиш ва унинг самарадорлиги / М. Р. Отабоева. — Текст: непосредственный, электронный // Молодой ученый. — 2017. — № 4.2 (138.2). — С. 36–37. — УРЛ: https://moluch.ru/archive/138/39058/ (дата обращения: 27.04.2020)
7. Хатамова Н.Қ., Мирзаева М.Н. “Инглиз тили дарсларида қўлланиладиган интeрфаол усуллар” (услубий қўлланма), Навоий, 2006, 40 бет.
8. Холдорова М., Файзиева Н., Рихситтилаева Ф.. “Чeт тилини ўқитишда ёрдамчи воситалардан фойдаланиш”. Тошкент: Низомий номидаги ТДПУ, 2005.
9. Ҳошимов Ў., Ёқубов И. “Инглиз тили ўқитиш мeтодикаси” (ўқув қўлланма) Тошкент: “Шарқ” нашриёти, 2003.
10. Щукин А.Н. Обучение иностранным языкам. Теория ишрактика: учебное
пособие1 для преподавателей и студентов/ А.Н.Щукин. — М:: Филоматис, 2004.
- 4 1 6 с .
11. Haugen E. Language Contact // Proceedings of the 8th International Congress of Linguists. Oslo, 2005.
12. Heath Sh.B. Bilingual Education and a National Language Policy // Perspectives on Bilingualism and Bilingual Education. -Washington, 2008.
13. Lado R. Language Teaching. New York, San Francisco, Toronto, London, 2010. 4. Michael Swan Practical English Usage. Second Edition. - London: Oxford University Press, 1997.
14. Weinreich U. Languages in Contact - New York, 2007.
15. Тер-Минасова С. Язык и межкультурная коммуникация.- М., 2013.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)