INCREASING TEACHER'S INFLUENCE IN EDUCATIONAL CLUSTER CONDITIONS - AS A PEDAGOGICAL PROBLEM
22.10.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 10
Khimmataliev Dustnazar Omonovich, Rasulov Akbar Namozovich
Abstract. Any innovation in the field of education is represented by the creation, acquisition, use and distribution of new things. Also, innovations in education include the introduction of modern ideas and the introduction of testing foundations and methods into the educational process, significantly changing and improving their quality.
The article highlights the highest level of professional activity of the teacher in the conditions of the educational cluster, that is, the introduction of pedagogical innovations.
Keywords: quality, activity, innovation, authority, knowledge, skill, goal, problem, education, system, research
References:
1. Беспалова Л. Что Такое Кластер? иКЬ: http://siok.rightside.ru/siok/ 2009-12-01-06-24-41. Загл. с экрана.
2. Загвязинский В.И. Инновационные процессы в образовании и педагогическая наука // Инновационные процессы в образовании. - Тюмень, 1990.
3. Осечкина, Л.И. Кластерный подход как условие повышения эффективности деятельности вуза / Л.И. Осечкина // Высшее образование в России. № 8-9, 2012. - С.73-76.
4. Шамова Т.И. Исследовательский подход в управлении школой. М., 1992.
5. Юсуфбекова Н.Р. Общие основы педагогической инноватики. Опыт разработки теории инновационных процессов в образовании. - М., 1991.
6. Taylor С Sources of the self. - Boston : Harvard University Press, 1989.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)