USING FOREIGN EXPERIENCES IN TEACHING GEOGRAPHY SUBJECT WITH DIGITAL TECHNOLOGIES AND APPLYING THEM
12.10.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 10
Abstract. In today's teaching of subjects, active use of information and learning environments, educational platforms, and educational websites contributes to improving the effectiveness of teaching, shaping and developing students' competencies. In addition to geography, utilizing information learning environments is crucial in the educational and upbringing process. Therefore, to enhance the efficiency of teaching geography in our country, it is essential to use digital technologies, especially in shaping and developing students' geographical competencies in educational environments. For this purpose, studying foreign experiences is necessary. Accordingly, within the framework of research, the state of teaching geography in foreign general education schools, vocational colleges, and higher education institutions was analyzed.
Keywords: critical thinking, PISA testing system, Interactive educational tools, logical thinking, CNED, distance education.
References:
1. Кошкина С. Ф. Отражение в содержании школьной географии франции краеведческого принципа обучения // file:///C:/Users/User/Downloads/otrazhenie-v-soderzhanii-shkolnoy-geografii-frantsii-kraevedcheskogo-printsipa-obucheniya.pdf
2. CURTO, João P. M. L. (2011) Os Websig no Ensino da Geografia no 3.º ciclo: estudo de caso, Lisboa: Universidade Aberta. Tese de mestrado em Comunicação Educacional Multimedia. (não publicada).
3. LMSs by the Numbers - Spring 2014 Updates. Available at: http://edutechnica. com/2014/05/ 26/lms-by-the-numbers-spring-2014-updates/
4. Образцов П.И. Психологопедагогические аспекты разработки и применения в вузе информационных технологий обучения [Текст] / П.И. Образцов. – М.: Педагог. о-во России, 2003. – 197 с.
5. Павлова Т.В. Использование мультимедийных технологий и электронных образовательных ресурсов в процессе обучения географии // http://lfostu.ucoz.ru/publ/innovacionnye_podkhody_i_tekhnologii/4_ispolzovanie_tekhnicheskikh_sredstv_i_programmnogo_obespechenija_v_obrazovatelnom_processe/ispolzovanie_multimedijnykh_tekhnologij_i_ehlektronnykh_obrazovatelnykh_resursov_v_processe_obuchenija_geografii/32-1-0-244
6. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю., Моисеева М.В. Теория и практика дистанционного обучения // Учеб. пособие. М.: Издательский центр «Академия», 2004. – С. 12-25.
7. Полат Е. С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е. С. Полат. – М.: Академия, 2005 – 272 с
8. Полат Е. С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е. С. Полат. – М.: Академия, 2005 – 272 с.
9. Поташник М.М. Как развивать педагогическое мастерство [Текст] / М.М. Поташник. – М.: Знание ИРЕНТ, 1987. – 248 с. 6.
10. https://sike.ru/e-learning-modnyj-trend-ili-obrazovanie-budushchego
11. file:///C:/Users/User/Downloads/ispolzovanie-ikt-na-urokah-geografii-iz-opyta-raboty.pdf
12. https://standard.kz/ru/post/mirovoj-opyt-ispolzovaniya-tehnologij-distancionnogo-obrazovaniya
13. https://pedagogika.snauka.ru/2014/04/2136
14. https://externat.foxford.ru/polezno-znat/e-education
15. https://aerovectra.ru/programs/washington-academy-american-high-school-diploma
16. https://ru.wikipedia.org/wiki/Centre_national_ d%E2%80%99 enseignement_%C3
17. https://travelsmartclub.com/publications/srednee-obrazovanie-za-granitsey-onlayn
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)