ISSUES OF INCREASING TEACHER'S INFLUENCE IN EDUCATIONAL CLUSTER CONDITIONS
10.09.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 9
Khimmataliev Dustnazar Omonovich, Omonova Munisa Dustnazar qizi
Abstract. The educational cluster is of great importance in forming the professional reputation of future teachers. The article highlights the issues of increasing the teacher's professional authority, which is manifested in interactions with communities engaged in social, professional, cultural activities
Keywords: influence, cluster, profession, culture, attitude, experience, initiative, project, entrepreneurship.
References:
1. Карбанович О.В. Профессионально-образовательный кластер как детерминанта развития профессиональных ценностей будущего учителя // Современные проблемы науки и образования. – 2014. – № 6.
2. Красова Е.Ю. Социально-профессиональные характеристики учительства (социологический анализ) // Электронный научно-культурологический журнал. 2011. № 4. С. 3.
3. Современный учитель: образ профессии [Электронный ресурс] // База данных ФОМ. URL: http://bd.fom.ru/report/map/d084022 (дата обращения: 10.09.2013).
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)