INTEGRATIVE APPROACH TO THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE ECONOMISTS
06.08.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series A. Volume 2 Issue 8
Xujaniyozova Gullola Satimbayevna
Abstract. In the article, the purpose, content and result of the stages of the process of forming the readiness of future economists for professional activity were defined in the content and structure of competencies developed at the levels of integration corresponding to the types of activities.
Keywords: integration, integrative approach, content of education, professional activity, educational activity, quasiprofessional activity, educational-professional activity, competence.
References:
1. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: методическое пособие. – М.: Высш. шк., 1991. – 207 с.: ил.
2. Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования: учебное пособие. / Э.Ф. Зеер. – 2-е изд., перераб. – М.: Изд-во Московского психологосоциального института; Воронеж: Изд-во НПО «МОДЭК», 2003. – 480 с.
3. Тюнников Ю.С. Существенные признаки и паспортные характеристики интегративного процесса / Ю.С.Тюнников // Интеграционныепроцессы в педагогической теории и практике: сб. науч. тр. / Свердл. Инж.-пед. ин-т. Свердловск, 1991. Вып. 2. С. 19-20..
4. Чапаев Н.К. Структура и содержание теоретико-методологического обеспечения педагогической интеграции: дис. ... д-ра пед. наук. Екатеринбург, 1998. 462 c.
5. Ястребова Л.Н. Методология интеграции в многоязычной образовательной среде // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2011. № 6. С. 73–76. URL: http://vestnik.tspu.ru/files/vestnik/PDF/articles/yastrebova_l._n._73_76_6_108_2011.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)