PSYCHOLOGY IN THE DIGITAL SPACE AS THE MOST IMPORTANT ELEMENT OF THE FUNCTION OF BUSINESS AND ENTREPRENEURSHIP
28.07.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series A. Volume 2 Issue 7
Kucharov Abror Sabirjanovich, Bobojonov Aziz Babakhanovich, Tyu Konstantin Gennadievich
Abstract. The article considers psychology in the digital space and innovative marketing in the context of the globalization of the economy, the impact of innovations on marketing research in entrepreneurial activity in new types of goods and services, and also considers the organization of innovative marketing, reveals the features of marketing and innovation as the main functions of business.
Keywords: psychology, digital space, marketing, innovative marketing, lateral marketing, digitalization, IT technologies, creativity, startup.
References:
1. Н.В. Белоцерковская. Маркетинговые инновации: подходы, виды, содержание и внедрение / Н.В. Белоцерковская // Вестник Оренбургского государственного университета. – 2014. – № 4 (165). – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/marketingovyeinnovatsii-podhody- vidy-soderzhanie-i-vnedrenie.
2. О.Б. Ярош. Проблемы торговых отношений в Республике Крым: путь санкций и продовольственного эмбарго / О.Б. Ярош // сборник трудов межрегиональной научно-практической конференции «Трансформация хозяйственных связей и торговой политики региона в условиях реализации государственных целевых программ». – 2016. – С. 65-67.
3. И.М. Синяева. Масс медиа как инструмент продвижения продукта в целевой сегмент сбыта. Сборник научных статей «Маркетинг и современность»/ Под редакцией С.В. Карповой – М.: Палеотип, 2013. – С.324. http://www.fa.ru/chair/mark/research/Documents/Modern.Marketing.2012.pdf.
4. И.М.Синяева, Л.В.Кузнецова. Маркетинговый подход к социализации бизнеса // Российское предпринимательство. – 2012. – № 4 (202). – c. 43-48. – http://www.creativeconomy.ru/articles/19830/.
5. Б.Е.Токарев. Маркетинговый подход к решению проблем инновационного технологического развития // Креативная экономика. – 2013. – № 12 (84). – c. 68-74. – http://www.creativeconomy.ru/ articles/30902/
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)