INTRODUCTION OF AN INNOVATIVE ASSESSMENT SYSTEM IN MONITORING THE QUALITY OF EDUCATION IN SPECIALIZED SCHOOLS
26.07.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 7
Davidova Dilrabo Tadjibayevna
Abstract. This article explores the introduction of an innovative assessment system in monitoring the quality of education in specialized schools. The article highlights the benefits and challenges of implementing an innovative assessment system in specialized schools and emphasizes the importance of providing comprehensive training and support for educators.
Keywords: innovative assessment system, quality of education, specialized school, educator training and support, performance assessments, gifted education program.
References:
1. Громова Е. Инновационные методы оценки качества образования в современных условиях. Инновационное развитие образования, (2019).1(21), 118-122.
2. Шамсутдинова Г.Инновационные подходы к мониторингу качества образования в школах. Инновационное развитие образования, 2019. 2(22), 114-118.
3. Кузнецова А. Инновационные подходы к мониторингу качества образования в специализированных школах. Вестник НИУ ИТМО, (2018). 7, 128-133.
4. Широкова Н. (2017). Инновационные методы оценки качества образования в специализированных школах. Современные проблемы науки и образования, 3, 179-184.
5. Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology of Japan. Guidelines for Science Education in Upper Secondary Schools.
6. National Institute of Education, Singapore. Assessment for Learning in the Singapore Education System. 2016.
7. Михеева И. Инновационные технологии в оценке качества образования в школах. Инновационное развитие образования, (2017). 3(15), 138-142.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)