GENERAL CHARACTERISTICS OF THE ORGANIZATION OF CONTINUOUS PEDAGOGICAL EXPERIMENTAL WORK
08.06.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 6
Tursaotov Ali Eshmuminovich
Abstract. This article gives a general description of the organization of continuous pedagogical practice, trial work, the concept of systematization of continuous pedagogical practice, experimental application of the concept of systematization of continuous pedagogical practice to the training process of students of physical culture in higher educational institutions and a comprehensive study of the educational process and the initial state of continuous pedagogical practice and the determination of the level of professional and pedagogical training of students. Document analysis. To formulate a working hypothesis, set research objectives and solve them, traditional (qualitative) and formalized (qualitative-quantitative) methods of document research were used.
Keywords: pedagogical practice, formation, qualified, professional, training, development, research, methods
References:
1. O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 7 fevraldagi PF-4947-son “O’zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo’yicha Harakatlar strategiyasi to’g’risida”gi Farmoni. – O’zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to’plami, 2017 y, 6-son.
2. O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 27 iyuldagi “Oliy ma’lumotli mutaxassislar tayyorlash sifatini oshirishda iqtisodiyot sohalari va tarmoqlarining ishtirokini yanada kengaytirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi PQ-3151-son hamda 2018 yil 5 iyundagi “Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini oshirish va ularning mamlakatda oshirilayotgan keng qamrovli islohatlarda faol ishtirokini ta’minlash bo’yicha qo’shimcha chora-tadbirlar to’g’risida”gi PQ-3775-son qarori
3. Rustamov L.X. Uzluksiz pedagogik amaliyotni tizmlashtirish. Metodik qo`llanma Toshkent 2012 y
4. Rustamov, L. "Talabalarning kasbiy faoliyatlarida shaxsga yoʻnaltirilgan yondashuvni amalga oshirish." Science and innovation 1.B8 (2022): 1259-1262.
5. Рустамов, Л. Х. (2013). Источники и этапы развития теории и методики физического воспитания. Педагогика и современность, (3), 69-76
6. Рустамов, Л. Х. (2013). Физическая культура и ее влияние на организм человека. In Актуальные вопросы современной науки (pp. 99-103).
7. Рустамов, Л. Х., & Зайниддинов, Т. Б. (2013). Основные средства физической культуры и классификация упражнений. Педагогика и современность, (5), 137-140.
8. Рустамов, Л. Х. (2012). Значение педагогической практики в подготовке квалифицированных специалистов в сфере физической культуры и спорта. Молодой ученый, (10), 379-380
9. Рустамов, Л. Х. (2012). Концепция систематизации непрерывной педагогической практики. In Педагогика: традиции и инновации (pp. 183-185)
10. Рустамов, Л. Х., Утанов, Т. А., & Нигманов, Б. Б. (2015). Назначение и задачи профессионально-прикладной физической подготовки будущих учителей. Молодой ученый, (11), 1476-1478.
11. Rustamov, L. Pedagogik amaliyotni amalga oshirish jarayoni mazmuni. O ‘zbekiston milliy universiteti xabarlari, 2022, [1/11] ISSN 2181-7324
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)