DISCIPLINE AND THE DYAD OF "MASTER-STUDY"
19.05.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 5
Satorov Sardor Abdimuradovich
Abstract. The article describes the recommendations for taking into account the human
factor in the processes of modeling the conflicts of the "teacher-student" dyad. The studied
"teacher-student" dyad, the whole educational process is considered as a humanistic system,
which ensures a significant increase in the development of the student's personality through the
use of systematic analysis and decision-making methods.
Keywords: students are undisciplined, teacher-student dyad, conflict, modeling, human
factor, humanitarian system, systematic analysis and decision-making methods.
References:
1. Камишин В. В. Методи системного аналізу у кваліметрії навчально–виховного процесу
[Текст]: Монографія / В. В. Камишин, О. М. Рева. – К.: ІОД НАПН України, 2012. – 270
с.
2. Эффективность технических систем [Текст] / Под общ. ред. В. Ф. Уткина, Ю. В.
Крючкова // Надежность и эффективность в технике: Справочник в 10 т. – М.:
Машиностроение, 1988. – Т. 3. – 328 с.
3. Замков О. О. Математические методы в экономике [Текст]: Учеб. / О. О. Замков, А. В.
Толстопятенко, Ю. Н. Черемных; Общ. ред. д.э.н. проф. А. В. Сидоровича. – М.: Дело
и Сервис, 2001. – 368 с.
4. Таха Х. А. Введение в исследование операций [Текст]: Пер. с англ. / Х. А. Таха. – 6–е
издание – М.: Вильямс, 2001. – 912 с.
5. Заде Л. Понятие лингвистической переменной и его применение к принятию
приближенных решений [Текст] / Л. Заде; Под ред. Н. Н. Моисеева, С. А. Орловского;
Пер. с англ. Н. И. Ринго. – М.: Мир, 1976. – 165 с.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)