Abstract. The article considers innovative pedagogical activity in primary education as a process that is an opportunity for teachers to transfer knowledge, find and develop the germs of creativity, communicate, and for students to constantly “acquire” knowledge based on creativity, the joy of creativity, self-confidence and environment psychological comfort
Keywords: primary education, educational space, innovative activity, educational activity, teacher, student, literacy, student-oriented situations, technologies, tasks, staged creative games and discussions.
References:
1. Adilova MF (2022). Innovation approach based on future of pedagogues communicative competence formation _ Integration of science, education and practice. Scientific-methodical journal, 3 (7), 99-106.
2. Adilova MF (2022). Methods of Innovation Approach to Forming Communicative Competence of Future Educators. Eurasian Scientific Herald , 10 , 53-58.
3. Adilova MF (2022). Psychological and pedagogical factors of innovative approach to the formation of communicative competence of the future teacher. European International Journal of Multidisciplinary Research and Management Studies, 2 (04), 304-308.
4. Adilova M.F. (2021). Formirovanie ekologicheskoy kultury u uchenikov nachalnogo obrazovaniya na osnove mediatekhnologiiy. Science and Education, 2 (6), 543-546.
5. Adilova M.F. (2020). Reforms and education in Uzbekistan: costs and perspectives. Science and Education, 1 (7), 452-455.
6. Adilova MF & Ergasheva, GM, Sotiboldieva SJ, (2020). Comprehensive approach to assessing student knowledge in primary school based on the international assessment program in the Republic of Uzbekistan. Theoretical & Applied Science, (1), 56-62.
7. Салаева М.С. Инновацион таълим шароитида педагогнинг шахсий-касбий ривожланишининг психологик омиллари // “Образование и наука в XXI веке” международный научно-образовательный электронный журнал. Выпуск № 12 (том 3) (март, 2021)- Б.567-570.
8. Салаева М.С. Педагогнинг самарали инновацион фаолиятини таъминлашда шахсий-касбий ривожланишини психологик қўллаб-қувватлаш / “Инновацион таълим: халқаро тажриба, муаммо ва ечимлар” мавзусидаги Халқаро илмий-амалий конференция. Тошкент шаҳридаги ЁДЖУ техника университети, 2021 йил 21 апрель. Электрон тўплам. 3-қисм. 2021 йил 21 апрель. - Б.405-407.
9. Салаева М.С. Педагог профессионализмининг шаклланиши интегратив психологик ҳодиса сифатида / “Педагогические и психолингвистические особенности развития, формирования и становновления личности врача” мавзусидаги Халқаро илмий-амалий конференция. Самарқанд давлат тиббиёт институти, 2021 йил 5 май. Электронный сборник. CамГМИ. 5 мая 2021 года. – С.178-180.
10. Салаева М.С. Профессионал даражага эришиш мақсадида педагогнинг виртуал мобиллигини ривожлантириш / “Хорижий тилларни ўқитишнинг долзарб масалалари: муаммолар ва ечимлар” мавзусидаги Халқаро онлайн илмий-амалий конференция. Алишер Навоий номидаги Тошкент давлат Ўзбек тили ва адабиёти университети, 2021 йил 5 май. Электрон тўплам.. 2021 йил 5 май. – Б..230-234.
11. Салаева М.С. Таълимни ахборотлаштириш шароитида бўлажак педагогларнинг виртуал академик мобиллигини шакллантириш // “Образование и наука в XXI веке” международный научно-образовательный электронный журнал. ISSN: 2658-7998. Выпуск №15 (том 3) (июнь, 2021). - C.480-484.
12. Салаева М.С., М.Джумабаева. Таълимни модернизациялаш шароитида педагог шахсининг ижтимоийлашуви ва профессионаллашуви // UzACADEMIA Ilmiy-uslubiy jurnali. ISSN (E) – 2181 – 1334. Barcha sohalar bo’yicha electron jurnal. VOL 2, ISSUE 9 (19), July 2021. Part - 1. - C.54-60. www.academscience.uz
13. Salaeva M.S. Bo’lajak pedagoglarning kommunikativ kompetentligini shakllantirishga innovation yondashishning psixologik-pedagogik imkoniyatlari // Journal of Integrated Education and Research, 1(2), 83–91. ISSN 2181-3558. VOLUME 1, ISSUE 3. AUGUST 2022. DOI raqami: 10.5281/zenodo.6675309. Retrieved from https://ojs.rmasav.com/index.php/ojs/article/view/141
14. Salaeva M.S., Koshnazarova M.A., Abdukodirov G. & Radjabova D.A. (2022). Professionalism of the Teacher as a Pedagogical Credo in the Age of Innovation // SPECIALUSIS UGDYMAS / SPECIAL EDUCATION, 1(43). Pp.10571-10576. https://www.sumc.lt/index.php/se/article/view/1637
15. Салаева М.С., Абдурасулова Ш.К. Педагог профессионализмининг шаклланиши касбий қадрият сифатида намоён бўлиши // EURASIAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, PHILOSOPHY AND CULTURE Innovative Academy Research Support Center. www.in-academy.uz. ISSN 2181-2888. With Impact Factor: 8.2. Volume 2 Issue 02, February 2022 Pages 183 -188. https://doi.org/10.5281/zenodo.6242575
16. Салаева М.С., Джумабаева М.Б. Педагогнинг кичик мактаб ёшидаги болаларни ижтимоий мобиллигини оширишга таъсири // IJTIMOIY FANLARDA INNOVASIYA ONLAYN ILMIY JURNALI, ISSN - 2181-2608. With Impact Factor: 8.2 SJIF: 5.426 - Б. 59–62. Retrieved from http://www.sciencebox.uz/index.php/jis/article/view/1552