References:
1. Safarov F. S. Explaining abstract concepts to elementary school students by means of an image. - Journal "pedagogical skills". Bukhara, 2013, No. 2, p. 50 – 53.
2. Gafforova T., Shadmanov E., Gulomova X. Native language. Textbook for Grade 1. - Tashkent: "East", 2015. – 112,p
3. Азимова, У. А., & Шукурджанова, С. А. (2020). Значение русско-узбекской филологии в преподавании. Наука и образование сегодня, (6-1 (53)), 60-62.
4. Зотов, М. А., Азимова, У. Б., & Красникова, И. В. ИЗБИРАТЕЛЬНОСТЬ ВНИМАНИЯ У СТУДЕНТОВ С РАЗЛИЧНЫМИ ВЕГЕТОТИПАМИ. НАУЧНОЕ СООБЩЕСТВО СТУДЕНТОВ XXI СТОЛЕТИЯ. ЕСТЕСТВЕННЫЕ НАУКИ, 25.
5. Артыкбаева, З. А. (2015). Методика обучения решению геометрических задач. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (2-2), 59-63.
6. Allayarovna, A. Z. (2022). Using a Competency-Based Approach to Conducting Circle Classes in Mathematics Lessons. CENTRAL ASIAN JOURNAL OF MATHEMATICAL THEORY AND COMPUTER SCIENCES, 3(5), 57-60.
7. Artikbayeva, Z. A., & Egamova, G. A. (2022). Boshlang ‘ich sinf ona tili darsliklarida so ‘z birikmasi yuzasidan berilgan bilimlar tahlili. Science and Education, 3(2), 734-739.
8. Алиева, К. К., Ахмедова, Н. А., & Ташпулатова, М. М. (2021). ИММУННЫЕ НАРУШЕНИЯ ПРИ СИСТЕМНОЙ СКЛЕРОДЕРМИИ. In ДНИ РЕВМАТОЛОГИИ В САНКТ-ПЕТЕРБУРГЕ-2021 (pp. 10-10).
9. Садуллаева, А. (2022). The problem of the interdependence between language and culture. Ренессанс в парадигме новаций образования и технологий в XXI веке, (1), 54-56.
10. Sadullaeva, A. (2022). Qaraqalpaq kórkem shíǵarmalar kontekstinde muhabbat koncepti. Globallashuv davrida tilshunoslik va adabiyotshunoslik taraqqiyoti hamda ta’lim texnologiyalari, 1(1), 200-201.
11. Садуллаева, А. (2022). Concept―muhabbat in Karakalpak proverbs. Современные инновационные исследования актуальные проблемы и развитие тенденции: решения и перспективы, 1(1), 616-617.
12. Sadikov, E. (2022). How pragmatic skills can help improve students’ conversational skills. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz), 24(24).
13. Tursunovich, S. E. (2022). Classification of compliments as speech acts and their basic characteristics in Uzbek and English languages. Eurasian Journal of Learning and Academic Teaching, 4, 77-79.
14. Tursunovich, S. E. (2023). Actual Issues of Teaching Pragmatic Competences to English Language Learners in Uzbekistan. Miasto Przyszłości, 31, 148-152.
15. Tursunovich, S. E. (2021). THE ROLE OF PRAGMATICS IN OVERCOMING CHALLENGES OF ACADEMIC WRITING. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 9(11), 247-249.
16. Саидова, Н. О., & Йигиталиева, М. Ш. (2022). АХБОРОТ-КОММУНИКАТИВ ТАЪЛИМ МУҲИТИНИНГ ТАРКИБИЙ ҚИСМЛАРИ. Miasto Przyszłości, 28, 395-398.
17. Саидова, Н. О. (2022, November). БОШЛАНҒИЧ СИНФ ЎҚИТУВЧИСИНИНГ КОМПЕТЕНТЛИГИНИ ТАРКИБИЙ ҚИСМЛАРИ. In INTERNATIONAL CONFERENCES (Vol. 1, No. 10, pp. 260-263).
18. Саидова, Н. О. (2022, September). Бўлажак ўқитувчиларнинг компетентлигини шакллантириш муаммолари. In INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE" THE TIME OF SCIENTIFIC PROGRESS" (Vol. 1, No. 1, pp. 147-150).