THE MAIN ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF USING DIGITAL PEDAGOGY
17.02.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 2
Akhmedov Abdulaziz Mashrabovich
Abstract. The article presents the principles of rational and effective use of digital technologies, digital pedagogy, education information, information and communication technologies, virtual learning environment, and Web 2.0 technologies.
Keywords: digital technology, digital pedagogy, virtual learning environment, information and communication technologies, Web 2.0 Internet technologies, virtual technologies.
References:
1. Абдуқодиров А.А. Таълимда инновацион технологиялар. – Тошкент: Истеъдод, 2008.
– 180 б.
2. Абдуқодиров А., Пардаев А. Таълим ва тарбияда замонавий педагогик
технологиялардан фойдаланиш услубиёти. Тошкент. 2014 - й. 366 б.
3. Алексанков А.М. Четвертая промышленная революция и модернизация образования:
международный опыт / А. М. Алексанков // Стратегические приоритеты. — 2017. —
№ 1 (13). — С. 53—69.
4. Бегимқулов У.Ш. Олий педагогик таълим тизимига замонавий ахборот ва
коммуникация технологияларини жорий этишнинг илмий-педагогик асослари.
Пед.фан.доктори дисс. –Т.: 2007. – Б.250.
5. Ибрагимова Г.Н. Интерфаол ўқитиш методлари ва технологиялари асосида
талабаларнинг креативлик қобилиятларини ривожлантириш. Диссертация PhD:
13.00.01.-Тошкент. 2017.-130-б.
6. Бакиева, Ф. Р., Примкулова, А. А., & Мирзаҳмедова, Н. Д. (2020). Smart And
Development Of Modern Education
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)