References:
1. Leichik, V.M. Terminology: subject, methods, structure / V.M. Leichik. - 4th ed. Moscow: KomKniga, 2019. - 256 p.
2. Yartseva, V.N. Big Encyclopedic Dictionary "Linguistics" / ch. ed. V.N. Yartseva. - 2nd (reprint) ed. - Moscow: Great Russian Encyclopedia, 2018. - 685 p.
3. Danilenko, V.P. Russian terminology: experience of linguistic description / V.P. Danilenko; resp. ed. F.P. Filin - Moscow: Nauka, 2017. - 246 p.
4. Kambarova, D. (2022). The importance of teacher speech culture in foreign language teaching. Asian Journal of Research in Social Sciences and Humanities, 12(2), 174-180.
5. Kambarova, D. (2022). TALABALARNING RAQAMLI TEXNOLOGIYA VA O'ZINI-O'ZI BOSHQARISH ORQALI NUTQ KOMPETENSIYASINI RIVOJLANTIRISH. Eurasian Journal of Academic Research, 2(9), 141-144.
6. Kambarova, D. (2021). ROMANCE LANGUAGES. Главный редактор, 87(9), 24.
7. Kambarova, D. (2021). Use of simulation teaching methods in medical education.
8. Qambarova, D. Y. (2022). Interactive Methods of English Teaching in Higher Education. Oriental Journal of Education, 2(1), 1-7.
9. Kambarova, D. Y. (2022). THE ROLE OF SPEAKING ACTIVITIES IN ENGLISH TEACHING. Zamonaviy dunyoda pedagogika va psixologiya: Nazariy va amaliy izlanishlar, 1(10), 65-67.
10. Kambarova, D. (2020). Factors Of Ensuring Aesthetic Perfection Of Students In The Process Of Teaching Foreign Languages. In Психологическое здоровье населения как важный фактор обеспечения процветания общества (pp. 284-286).
11. Kambarova, D. (2021). The importance of introducing innovative educational technologies in social development of society. Academicia: An international multidisciplinary research journal, 11(4), 1380-1384.
12. Аджеминова, Э. Р. Перевод и двуязычие при обучении русскому языку. ББК 81.2-5 Т 307, 221.
13. Adjeminova, E. R. (2022, October). TRANSLATION AND BILINGUALISM IN TEACHING RUSSIAN. In INTERNATIONAL CONFERENCES (Vol. 1, No. 8, pp. 123-127).
14. Adzheminova, E. R. (2022). Phraseological Units of Culinary Vocabulary. Miasto Przyszłości, 29, 82-83.
15. Аджеминова, Э., & Давлятова, Г. (2021). PHRASEOLOGICAL UNIT IN THE SYSTEM OF LANGUAGE SIGNS. Herald pedagogiki. Nauka i Praktyka, 1(1).
16. Степанова, А. А. (2010). Фразеологические единицы: их редукции и трансформации (на материале Русского ассоциативного словаря). М.: ИЯз РАН.
17. Аджеминова, Э. Р. (2022). ФРАЗЕОЛОГИЗМЫ С УНИКАЛЬНОЙ ВНУТРЕННЕЙ ФОРМОЙ В РУССКИХ И ФРАНЦУЗСКИХ ГОВОРАХ. Talqin va tadqiqotlar ilmiy-uslubiy jurnali, 1(1А), 173-175.
18. Rifatovna, A. E. (2022). Anthropocentrism of Phraseology. Web of Scholars: Multidimensional Research Journal, 1(5), 198-200.
19. Аджеминова, Э. Р. (2021). ВЛИЯНИЕ ИДИОЭТНИЧЕСКОГО АСПЕКТА НА РАЗВИТИЕ ФРАЗЕОЛОГИИ. TA'LIM VA RIVOJLANISH TAHLILI ONLAYN ILMIY JURNALI, 1(5), 99-103.
20. Аджеминова, Э. Р., Джагаспанян, Р. Н., & Исмаилов, Р. С. (2022). ФРАЗЕОЛОГИЗМЫ И ОБРАЗНЫЙ СТРОЙ ЯЗЫКА. PEDAGOGICAL SCIENCES AND TEACHING METHODS, 2(18), 121-125.