GAMIFICATION AS A METHOD OF INCREASING MOTIVATION OF TUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE ON THE EXAMPLE OF ENGLISH
03.02.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 2
Bobur Suyunov, Kobilova Nodira Sanakulovna, Javohir Suyunov
Abstract. Gamification is a fairly new concept that involves the use of game elements in a non-game environment. Studies have been conducted proving that gamification can increase motivation in learning foreign languages, but not everything is so clear and there are many contradictory research results reporting the negative sides of this method. Due to the large number of positive research results, many teachers decide to use gamification in educational institutions. This article is an analysis of gamification, the purpose of which is to determine how to correctly use this method in educational settings, primarily in foreign language classes in higher educational institutions.
Keywords: gamification, learning a second language, motivation, student involvement, Kohut
References:
1. Элементы дизайна геймификации. Enterprise-Gamification.com. Исправлено 2014-1007.
2. Хамари Дж., Койвисто Дж., 2015. Почему люди пользуются услугами геймификации? // Международный журнал по управлению информацией. 35 (4): 419-431.
3. Джейн Макгонигал. (2011). Реальность сломана: почему игры делают нас лучше и как они могут изменить мир. - Нью-Йорк: Penguin Books.
4. Профессор Дебора Хили. Геймификация. - Изд-во "Macmillan".
5. Мельничук Ю.А. Геймификация в системе мотивации и стимулирования в организации // В сб.: Научная социологическая школа РГСУ: 25 лет. Социология. Социальность. Современность: материалы XXI Социологических чтений РГСУ / гл. ред. Д.К. Танатова. - 2016. - С. 85 93.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)