THE ROLE OF INDEPENDENT STUDYING IN THE
DEVELOPMENT OF TERMINOLOGICAL COMPETENCE OF
PHILOLOGY STUDENTS
23.01.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 1
Hojiyeva Munavvarkhon Akramovna
Abstract. The article discusses one of the urgent tasks of the current higher education
system - the formation of a specialist with professional and terminological competence. Opinions
about independent education in the educational system, its role, place and importance in the
educational process are presented. Information is presented on the organization of independent
education in the credit-module system in higher education and the development of terminological
competence in philology students through this process. Specific characteristics of independent
work tasks are taken into account. The advantages of using the credit-module system in higher
education are described and recommendations are given. By paying attention to independent
education, the role and importance of philology students in the development of terminological
competence is analyzed.
Keywords: independent education, independent work, terminological competence,
professional competence, individual knowledge, credit education system, didactic task, creative
activity, term, qualified specialist.
References:
1. Sobirova M. Mother tongue teaching methodology. Explanatory dictionary. - Tashkent. "Classical word". 2021. – B.92.
2. Uzbek folklore. Science program. Tashkent State University of Uzbek Language and Literature named after A. Navoi. - Tashkent, 2020. - 12 p
3. Mukhammedov Sh. Improving the organization of independent work in the credit module system (on the example of material science) // Society and innovation. 7 (2021) / ISSN 2181-1415 -B. 25-33
4. Suyunov N.D. Methodical instructions for independent work // Tashkent, 2019.
5. G.Toshmatov, G.Daminova. Principles of organization of independent education in the credit-module system. Jamiyat va innovatsiyalar. 05 (2022) / ISSN 2181-1415 - B. 51-58
6. Sh.R.Qoqonboyeva, Formation of professional competence of future physics teachers through independent education., «Academicia An International Multidisciplinary Research journal» India, Vol 12, Issue 05, May 2022.-P 1202-1205.
7. Алтайцев А.М. Учебно-методический комплекс как модель организации учебных материалов и средств дистанционного //Университетское образование: от эффективного преподавания к эффективному учению (Минск, 1-3 марта 2001 г.) / Белорусский государственный университет. Центр проблем развития образования. – Мн.: Пропилеи, 2002. – С. 229-241.
8. Вербицкий, A. A. Личностный и компетентностный подходы в образовании. Проблемы интеграции. – М.: Логос., 2009. –328 с.
9. Вершинин С.И. Модернизация профессионального образования: проблемы и перспективы – М.: Научно-исслед. ин-т развития образования, 2004. – 40 с.
10. Зимняя И. А. Педагогическая психология: Учебник для вузов. –2-е изд., доп., испр. и перераб. – М.: Логос, 2002. – 384с.
11. Исаева И.Ф. Становление и развитие профессионально-педагогической культуры в условиях непрерывного образования: Коллективная монография. – Белгород; СОФ БелГУ. 2008. – 256 с.
12. Микельсон Р.М. О самостоятельной работе учащихся в процессе обучения – М.: Учпедгиз, 1940. – 96 с.: фото,ил., С. 28.
13. Зиновьев С.И.Учебный процесс в советской высшей школе – М., 1968. - 359с.
14. Калмыкова О.Ю. и.друг. Организация и управление самостоятельной работой студентов в рамках ФГОС ВПО // Вестник Самарского государственного технического университета.Серия: психолого-педагогические науки. 2009. – №1. – С. 87-91.
15. Буланова-Топоркова. Педагогика и психология высшей школы: Учебное пособие /. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 342 с.
16. Askarova O. and others. Pedagogy. Study guide. Namangan: 2011. – B.46.
17. "Xalq so‘zi" newspaper. Why is it necessary to switch to the credit-module system? August 5, 2020, No. 163 (7665).
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)