SPECIFIC FEATURES OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN THE UZBEK LANGUAGE SCHOOL OF UZBEKISTAN
19.01.2023
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 2 Issue 1
Abstract. The article describes a methodology that defines the goals and objectives of teaching
the Russian language and literature, reveals and justifies the content of the subjects studied at a certain
stage of education, develops methods and techniques for the teacher and students in the educational
process.
Keywords: teaching Russian language and literature, Uzbek language school, sociolinguistic
factor, psychological factor, psychological and didactic factor, bilingualism, heuristic method
References:
1. Алексеев Н.А. Личностно ориентированное обучение в школе. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2006. – 332 с.
2. Волков И.Ф. Готовясь к урокам литературы. – М., 2008. – 191 с.
3. Кудашева З.К., Магдиева С.С. Методика обучения литературы: Учеб. пособие для студентов ВОУ. – Т.: АЛОКАЧИ, 2008. – 228 с.
4. Магдиева С.С, Лагай Е.А. Современные педагогические технологии на уроках русского языка и литературы: Учеб. пособие для учителей общеобразовательных школ Узбекистана. – Т., 2021. – 146 с.
5. Смелкова З.С. Педагогическое общение: Теория и практика учебного диалога на уроках словесности. – М.: Флинта, 1999. – С. 187.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)