FORMING THE CREATIVE COMPETENCIES OF FUTURE PHYSICS TEACHERS
29.12.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 8
Abstract. The article presents methodological ways to determine qualitatively new features of the training of future physics teachers, taking into account the formation of their professional competence as a qualitatively new type of education.
Keywords: physics, creative thinking, competence, non-standard situation, physical educational experiment.
References:
1. Mirziyoev Sh.M. Erkin va farovon demokratik O‘zbekiston
2. davlatini birgalikda barpo etamiz. Toshkent, “O‘zbekiston” NMIU, 2017. 56 b.maxorat. - T.: Cho‘lpon, 2005.
3. Mirzaxmedov B.M., Djo’rayev M., G’ofurov N., Sagatova G va boshqalar “Fizika o’qitish metodikasi” 1-qism Toshkent-2018.
4. Павлова М. С. Система организации фронтальных лабораторных работ: материалы XV Всероссийской науч.-практ. конф.–г.Глазов: ГГПИ, 2010.
5. Коломин В.И. Система обеспечения фундаментальных знаний по курсу общей физики.г.Астрахань: Изд.дом«Астраханский университет», 2016.
6. Егорова И.С. Креативно-ориентированные задание как средство обучения математике будущих бакалавров педагогического образования, направленного на формирование у них креативной компетентности: Красноярск, 2016 г.
7. Новиков, А.М. Методология / А.М. Новиков, Д.А. Новиков. - М.: СИНТЕГ, 2017.
8. Guilford J.P. Intellectual Factors in Productive Thinking // Exploration in Creativity.N.Y., 1997. 96 p.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)