SOURCES OF FORMATION OF ECOLOGY TEACHING THEORY AND METHODOLOGY
24.12.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 8
Z. Madraximova , D. Toymbayeva
Abstract. In this article, information is provided as a result of studying the sources of formation of the theory and methodology of teaching ecology. Including the theory, methodology of ecology teaching, ecological education, the state of the environment, etc.
Keywords: theory of teaching ecology, methodology of teaching ecology, environmental education, continuity of knowledge, science, science and education, effectiveness of environmental education.
References:
1. Пономарева И. Н. Экологическое образование в рос- сийской школе: История. Теория. Методика : / И. Н. Пономарева, В. П. Соломин; под ред. B. П. Соломина. – СПб., 2004.
2. Практикум по экологии / Н. Д. Андреева, В. П. Соломин и др. – СПб., 2000.
3. Райков Б. Е. Зоологические экскурсии / Б. Е. Райков, М. Н. Римский- Корсаков. – М., 1994.
4. Роговая О. Г. Экологическое моделирование: прак- тика. – СПб., 2007.
5. Соломин В. П. Экскурсии в природу / В. П. Соломин, И. Я. Ланина. – СПб., 1999.
6. Селиванов В. С. Основы общей педагогики: теория и методика воспитания /под ред. В. А. Сластенина. – М., 2000.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)