APPROACHES OF CONTINUITY AND COMPETENCE IN TEACHING MAGNETO-OPTICS IN HIGHER EDUCATION
16.12.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 8
Abstract. The article analyzes the problems of teaching magneto-optical concepts of physics on the basis of a competency-based approach in the context of continuous education in higher educational institutions.
Keywords: magneto-optics, continuous education, competence-based approach, educational concept, interdisciplinarity.
References:
1. Букина М.Н., Бармасов А.В., Иванов А.С. Некоторые аспекты преподавания курса физики в высшей школе // VIII Санкт-Петербургский конгресс «Профессиональное образование, наука, инновации в ХХI веке». – СПб.: «Национальный минерально-сырьевой университет «Горный»», 2014. – с. 47-49.
2. Valiev U.V., Rustamov U.R., Sokolov B.Yu. Magnetic-field-controlled polarized luminescence of Y3Al5O12-Tb and Y3Al5O12-Ho garnets/ Physics of the Solid Statet, 2002, 44(2), pp. 278–281
3. А.К. Звездин, В.А.Котов. Магнитооптика тонких пленок. – M.: Наука. 1988.
4. Г.С. Кринчик. Физика магнитных явлений. –M: Изд-во МГУ, 1985.