MANAGEMENT MODEL AND ALGORITHM OF THE STRUCTURE OF TOURIST PROCESS ORGANIZATION
15.12.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series A. Volume 1 Issue 8
Abstract. In this article, a model for managing the organization of tourism processes has been developed. The algorithm that displays the process of activity was created on the example of the travel company "Afrosiab". The created algorithm clearly explains the flow of information, the flow of external resources, the flow of customers and the emergence of tourism and the sequence of their interdependence.
Keywords: information, information, algorithm, object, client, tourism, server, network, process, economy management, structure, infrastructure, structure.
References:
Elеktron to‘lovlar to‘g‘risida» O‘zbеkiston Rеspublikasi Qonuni, 16.12.2005 y.
2. «Elеktron hujjat aylanishi to‘g‘risida» O‘zbеkiston Rеspublikasining qonuni, 29.04.2004 y.
3. Xolmogorov V.L. Web – mastеrstva. M.:Pitеr 2001 g.
4. Bыkov V. A. Elеktronnыy biznеs i bеzopasnost. — M.: Radio i svyaz, 2000 g.
5. Bokarеv T. Ensiklopеdiya Intеrnеt-rеklamы. — M.: Izdatеlstvo «PROMO-RU», 2000.
6. Prinsip elеktronnogo biznеsa / Pеrеvod: Rubsov V., Grachеva M.V. – Izd-vo: Otkrыtые sistеmы, 2001g.
7. Norchayev A..N. Xalqaro sayyohlik rivojlanishning iqtisodiy o’sishga ta’siri. //Turkiston gazetasi. 14 – sentabr. 2009
8. Norchayev A.N., Eshnazarov M.A. Taraqqiyotning muhim bo’gini. //Turkiston gazetasi. 29 – noyabr. 2006 y
9. Butunjahon Turizm Tashkilotining 2010 - yil turizm sohasi rivojlanishi va uning kelajakdagi prognozi bo’yicha hisoboti. // www.unwto.org, 2010
10. ,,O’zbekturizm” MKning 2005 – 2012 – yillarda xizmat ko’rsatish va servis sohasini jadal rivojlantirish dasturi
11. Дурович А.Р. Организация туризма – СП.: «ПИТЕР» 2009.
12. Турковский M. Маркетинг гостиничных услуг. Учебное пособие – М.: «ФиС» 2008.
13. Бутко И.И. и другие. Туристический бизнес: Основы организации – М.: «ФиС» 2008.
14. Биржаков М.В. Введение в туризме. – СП.: «ПИТЕР» 2008.
15. Уолкер Дж.Р. Введение гостеприимство. Зарубежнқй учебник. – M.: «ЮНИТИ - ДАНА» 2008.
16. Cевастянов Д.В. Основы странаведение и международного туризма. Учебное пособие. – М.: «Академия». 2008.
17. Ефимова О.П. Экономика гостиниц и ресторанов. Учебник. – М.: «Новое знание» 2008.
18. Берлоу Дж., Стюарт П. Сервис ориентированный на бренд – новое нокурентное преимущество. –М.: «Олимп-бизнес» 2006.
19. Aliyeva M.T. , Xo’jayev O’.X. Turizm rivojlanishini prognozlash. O’quv qo’llanma. – T.: «TDIU» 2005
20. Александрова А.Ю. Международный туризм. – М.: «ГРИФ» 2004.
21. Зорин И.В. Менеджмент туризма. Туризм и отраслевые системы. Учебник. М.: «ФиС» 2002.
22. Чудновский А.Д. Туризм и гостиничный бизнес. Учебник – М.: «Юркнига»
23. 2002.
24. http://www.gov.uz – O’zbekiston hukumatining rasmiy sayti
25. http://www.stat.uz – O’zbekiston Respublikasi Davlat Statistika Qo’mitasi rasmiy sayti
26. http://www.uzbektourism.uz - ,,O’zbekturizm” MK rasmiy sayti
27. http://www.unwto.uz – BMTning Butunjahon turizm tashkiloti rasmiy sayti
28. http://www.worldtravel.com
29. http://www.visittoczech.com
30. http://www.axborot.uz
31. http://www.turizm.uz
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)