FROM THE PROFESSIONAL STANDARD TO THE PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL FEATURES OF ADVANCED TRAINING OF TEACHING STAFF
15.12.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 8
Abstract. reform, standard, quality, activity, professionalism, advanced training, adult students, life and professional experience of adult students, selection of the content of advanced training for teachers, forms of advanced training for teachers.
Keywords: reform, standard, quality, activity, professionalism, advanced training, adult students, life and professional experience of adult students, selection of the content of advanced training for teachers, forms of advanced training for teachers.
References:
1. Указ Президента Узбекистана Шавката Мирзиёева «Об утверждении Концепции развития системы народного образования Республики Узбекистан до 2030 года» от 29 апреля 2019
2. Постановлению Президента Республики Узбекистан от 25 января 2021 года № ПП-4963
3. Бадмаев Б.Ц. Психология и методика ускоренного обучения. М. ВЛАДОС Пресс, 2002.тт269с.
4. Ильясов Д.Ф. Организация обучения педагогов в учреждении повышения квалификации кадров // Вестник ТГПУ. 2010. Выпуск 2 (92). С. 30-34.
5. Кулюткин Ю.Н. Психология обучения взрослых. М.: Просвещение, 1985. 128 с.
6. Панасюк А.Ю. Система повышения и психологическая перестройка кадров. М.: Высшая школв, 1991,79 с.
7. Фокин Ю. Г. Преподавание и воспитание в высшей школе: Методология, цели и содержание,творчество: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. - М.: Издательский центр «Академия», 2002. - 224 с.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)