ROLE OF GENDERS IN TEACHING RUSSIAN LANGUAGE AS A FOREIGN LANGUAGE
07.12.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 8
Abstract. This article talks about the role of genders in teaching Russian as a foreign language. The gender of many Russian nouns can be determined according to the last letter of the quotation form (usually the nominative singular). There are several basic rules that allow you to determine the gender. These rules are good enough for beginners to learn Russian, but they do not work for all Russian nouns, this article also talks about where to use them.
Keywords: gender category, masculine, feminine and nominative, suffix
References:
1. Краткая русская грамматика РАН Под. ред. Н.Ю. Шведовой, В.В. Лопатина. - М., Учпедгиз, 2002. Б-725 с
2. Донская Т.К. Очерки по методике русского языка [Очерки русского языковая методика]. Санкт-Петербург: Сударыня, 1999. 160 с.
3. Нахабина М.М., Соболева Н.И., Стародуб В.В. Государственный стандарт по русскому языку как иностранному. Базовый уровень. Русский язык как иностранный. Начальный уровень]. Москва, СПб, Златоуст, изд., 2001, 132с.
4. Пешковский А.М. Русский синтаксис в научном освещении [синтаксис русского языка в научный свет]. Москва, Учпедгиз изд., 1956. 511 с.
5. Потебня А.А. Из записок о русской грамматике [Из заметок о русскомграмматика]. Москва, Просвещение, 1968, вып. 3, 550 стр.