CORRELATION OF NATIONAL AND GENERAL HUMAN VALUES IN THE PROCESS OF PERSONALITY FORMATION
13.11.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 7
Abstract. The article deals with the issue of correlation between the dialectics of national and universal values in the process of personality formation in the context of globalization. For students of future teachers, the study of the humanities is an integral part of their professional training, which is necessary for the formation of a pedagogical culture and philosophical culture. Philosophical culture contributes to the creative assimilation and development of professional knowledge and skills. Based on philosophical training, the teacher develops the necessary skills to work with students, which are used to educate them in the basics of a scientific worldview, creative, dialectical thinking.
Keywords: values, national, universal, globalization, culture, education, social processes, upbringing, worldview, pedagogy, teacher, humanities, knowledge, thinking, self-education, professional culture, training, school, young generation, independence, criticality and self-criticism , creativity, patriotism.
References:
1. Ш.Мирзиеев. Послание президента Республики Узбекистана Шавката Мирзиеева Олий Мажлису. - Т. 2019. С.37.
2. См.:Гумилев Л.Н. Конец и вновь начало: Популярные лекции по народоведению. М.2002. С.24-29.
3. См. подробнее: Фред Риггс. Этнический национализм: три цунами.- В кн. Этнос и политика. М. 2000. С.144-145.
4. Кадирова Х. Б. Главная духовная ценность и личность человека //ФӘн-наука. – 2015. – №. 1. – С. 29-32.
5. Kadirova H. The Place Of Karakalpak Ethnoculture In The Integration Of Society //The American Journal of Social Science and Education Innovations. – 2021. – Т. 3. – №. 04. – С. 676-688.
6. Квинт В.Л. Теория и практика стратегирования. Т.2018. С.100.
7. См. подробнее: Шарипов Ш.С. Кластерный подход как условия инновационной деятельности ВОУ. // Материалы международной конференции «Педагогика сотрудничества в системе непрерывного образования». Т. 2014. 15-16.
8. См.: Туленова К., Расулев Э. Научная школа и вопрос подготовки специалистов высшей квалификации.// Материалы научно-практической конференции. «Подготовка педагогических кадров: история, современность, перспективы». Т. 2015. С.120-122.
9. Buvabaevna K. Y. Issues of Civil Literacy Development in the Education System //Annals of the Romanian Society for Cell Biology. – 2021. – С. 5477-5489.
10. Kadirova Y. LOVING THE COUNTRY IS FAITHFUL //Science and innovation. – 2022. – Т. 1. – №. B4. – С. 420-423
11. Квинт В.Л. Теория и практика стратегирования. Т.2018. С.100.
12. Олейник А.Н. Дефицит общения в науке: институциональное объяснение. // Общественные науки и современность. - М.2004.- №1- С. 45.
13. Тойнби А.Дж. Постижение истории.- М., 1991.
14. Гумилев Л.Н. Конец и вновь начало: Популярные лекции по народоведению. М. 2002. с.24-29.
15. Фред Риггс. Этнический национализм: три цунами - В кн. Этнос и политика. М. 2000.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)