THE CONTENT OF THE COURSE OF MODERN PROGRAMMING LANGUAGES IN THE CONTEXT OF HIGHER EDUCATION AND THE TECHNOLOGY OF ITS TEACHING
13.11.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 7
Abstract. This article reports on our approach and experiences in incorporating the Python programming language into programming-related curricula. First, we provide insight into our choice and approach to using the Python programming language. We discuss the findings for programming languages taught to computer science and engineering students, both of which place a strong emphasis on developing students' practical programming skills. We report our approach and findings, including issues identified and results obtained and proposed future improvements.
Keywords: Computer programming, Python, computer science and engineering education.
References:
1. Акимова И.В., Губанова О.М., Титова Н.В. Изучение элементов логического программирования в рамках факультатива по информатике // Современные проблемы науки и образования. 2018. № 4. [Электронный ресурс]. URL: https://www.scienceeducation.ru/ru/article/view?id=27816 (дата обращения: 15.01.2020).
2. Босова Л.Л., Босова А.Ю. Информатика и ИКТ: учебник для 9 класса. М.: Бином, 2013.182 с.
3. Жуковская, Е. П. Дидактические аспекты организации факультативов [Электронный ресурс] / Е. П. Жуковская //Открытый урок. Первое сентября. Режим доступа: http://festival.1september.ru/articles/594252/
4. Зайцева, С. А. Современные информационные технологии в образовании [Электронный ер ресурс] / С. А. Зайцева, В. В. Иванов // ИНФОТЕК. –Режим доступа: http://sgpu2004.narod.ru/infotek/infotek2.htm
5. Кузенкова Г.В., Штанюк А.А., Шагбазян Д.В. ОБУЧЕНИЕ ПРОГРАММИРОВАНИЮ В СРЕДНЕЙ И ВЫСШЕЙ ШКОЛЕ: ПРОБЛЕМЫ И ПУТИ РЕШЕНИЯ // Современные проблемы науки и образования. – 2021. – № 1.; URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=30514 (дата обращения: 11.11.2022).
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)