References:
1. Woolliscroft JO: Medical Student Clinical Education. International handbook of research in medical education. Edited by: Norman GR, Newble DI, van der Vleuten C. 2002, Dordrecht: Kluwer, 365-380.
2. Lauvås P, Handal G: Handledning och praktisk yrkesteori. (Eng title: Supervising and practical occupational theory). 2001, Lund: Studentlitteratur
3. Bandura A: Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. 1986, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall
4. Skyvell Nilsson M, Knutsson A, Samuelsson B, Lönnroth P, Pilhammar Andersson E: Läkares erfarenhetsbaserade kunskap. Delrapport 1, Erfarenhetens professionella uttryck. (Eng title: Expression of professional experience). 2006, Göteborg: Institutionen för vårdvetenskap och hälsa, Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet
5. Weissmann PF, Branch WT, Gracey CF, Haidet P, Frankel RM: Role modeling humanistic behavior: learning bedside manner from the experts. Academic Medicine. 2006, 81: 661-667. 10.1097/01.ACM.0000232423.81299.fe.
6. Wenestam C-G: Den inlärningspsykologiska grunden för didaktik. (Eng title: The foundation of learning psychology in Didaktik). Discussions on some educational issues VII, Research Report 175. Edited by: P K. 1997, Department of Teacher Education, Helsinki University, 85-124.
7. Ramsden P: Learning to teach in higher education. 2003, London: Routledge Falmer
8. Irby DM: Teaching and learning in ambulatory care settings: a thematic review of the literature. Academic Medicine. 1995, 70: 898-931. 10.1097/00001888-199510000-00014.
9. Kilminster SM, Jolly BC: Effective supervision in clinical practice settings: a literature review. Medical Education. 2000, 34: 827-840. 10.1046/j.1365-2923.2000.00758.x.
10. Kernan WN, Hershman W, Alper EJ, Lee MY, Viscoli CM, Perry JR, O'Connor PG: Disagreement between students and preceptors regarding the value of teaching behaviors for ambulatory care settings. Teaching and Learning in Medicine. 2008, 20: 143-150. 10.1080/10401330801991667.
11. Kern DE, Branch WT, Jackson JL, Brady DW, Feldman MD, Levinson W, Lipkin M: Teaching the psychosocial aspects of care in the clinical setting: practical recommendations. Academic Medicine. 2005, 80: 8-20. 10.1097/00001888-200501000-00006.
12. Seabrook MA: Clinical students' initial reports of the educational climate in a single medical school. Medical Education. 2004, 38: 659-669. 10.1111/j.1365-2929.2004.01823.x.
13. Wahlqvist M, Skott A, Bjorkelund C, Dahlgren G, Lonka K, Mattsson B: Impact of medical students' descriptive evaluations on long-term course development. BMC Medical Education. 2006, 6: 24-10.1186/1472-6920-6-24.
14. Williams KN, Ramani S, Fraser B, Orlander JD: Improving bedside teaching: findings from a focus group study of learners. Academic Medicine. 2008, 83: 257-264. 10.1097/ACM.0b013e3181637f3e.
15. Sutkin G, Wagner E, Harris I, Schiffer R: What makes a good clinical teacher in medicine? A review of the literature. Academic Medicine. 2008, 83: 452-466. 10.1097/ACM.0b013e31816bee61.
16. Дьюи Дж. Демократия и образование / пер. с англ. М.: Педагогика, 2000. 383 с.
17. Брунер Дж. Психология познания: за пределами непосредственной информации / пер. с англ. К.И. Бабицкого. М.: Прогресс, 1977. 413 с.
18. Пойа Д. Математическое открытие. Решение задач: основные понятия, изучение и преподавание / пер. с англ. В.С. Бермана. М.: Наука, 1970. 452 с.
19. Дункер К. Структура и динамика процессов решения задач (о процессах решения практических проблем). Психология продуктивного (творческого) мышления / под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, В.В. Петухова. М.: МГУ, 1981. 268 с.
20. Проблемное обучение: прошлое, настоящее, будущее: кол. монография: в 3 кн. Кн. 1 / под ред. Е.В. Ковалевской. Нижневартовск: Изд-во Нижневарт. гума-нит. ун-та, 2010. 300 с.
21. Матюшкин А.М. Психология мышления. Мышление как разрешение проблемных ситуаций: учебное пособие. М.: Изд-во КДУ, 2009. 190 с.
22. Панина Е.Ю., Рубцова А.Д. Кейс-метод как способ обучения английскому языку в 6 классе // Проблемы романо-германской филологии, педагогики и методики преподавания иностранных языков. 2016. № 12. С. 222-227.
23. Гущин Ю.В. Интерактивные методы обучения в высшей школе // Психологический журнал. 2012. № 2. С. 1-18.
24. Гаранина Р.М., Гаранин А.А. Методические рекомендации по формированию медицинских кейсов: учеб.-метод. пособие. Самара: ООО «Издательство Ас-Гард», 2015. 61 с.