DEVELOPMENT OF MOTIVATION FOR EDUCATIONAL AND SCIENTIFIC ACTIVITY OF FUTURE TEACHERS
05.11.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 7
Abstract. This article discusses about effective methods and original directions for the development of motivation for educational and scientific activities of future teachers. The article pays special attention to the important tasks of higher pedagogical education and the fact that, in increasing the interest of students in learning, as well as their professional development, the role of teachers is important. At the end of the article, reflections and conclusions about the topic are presented.
Keywords: educational needs, ability, motivation, curricula, learning activities.
References:
1. Грабал В. Некоторые проблемы мотивации учебной деятельности уча-щихся//Вопросы психологии. 1987. №1. С.20-29
2. Щербак Ф.К. Стимулы трудовой деятельности. Л.: изд-во ЛГУ. 1976. 11с.
3. Heider F. The gestalt theory of motivation. Nebraska symposium on motivation. V.8 - Lincoln: University of Nebraska Press - 1969. - 73p.
4. Ковалёв В.И. Мотивы поведения и деятельности. М.: изд-во «Наука». 1988. С.56-59
5. Маркова А.К., Матис Т.А. Формирование мотивации учения. М.: изд-во «Педагогика». 1990. С.34-56
6. Якобсон П.М. Психологические проблемы мотивации поведения человека. М: изд-во МГУ. 1969. С.76-88
7. Kenedy W., Willcutt H. Prise and blame as incentives. //Psychological Bulletin -1964.-22p.
8. Bruner E. Exploration in Personality. - N.Y. - 1960. - 24p.
9. Caron S. Achivement and avoidant motivation as determinants of epistemic be¬havior. // Am. J. Psychol. - 1963. - V.108. - №3. - 213-215p.
10. Фётискин Н.П. Психологические и психофизиологические особенности отчисленных студентов педагогического института: Психофизиологические ас-пекты спортивной и учебной деятельности. Л.: изд-во ЛГУ. 1987. С.24-25
11. Реан А.А., Андреева Т.В., Киреева Н.Н. О ценностно-мотивационной сфере студентов-универсантов //Ананьевские чтения-99: Тезисы научно-практической конференции. СПб.: изд-во СПб. университета. 1999. С.36
12. Гебос Л.И. Психологические условия формирования положительной мо¬тивации к учению. //Воспитание, обучение, психическое развитие: Тезисы док¬ладов к 5 Всесоюзному съезду психологов СССР, 4.1. М.: изд-аво МГУ. 1977. С.56-59
.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)