Abstract. In addition to introducing pupils to the culture, the use of proverbs and sayings in English courses aids in the growth of all four language skills: speaking, listening, writing, and reading. Additionally, they increase pupils' vocabulary and foster critical thinking. The best approach to learn about a country's culture is through its folklore. The strategies and approaches for teaching English proverbs and systems in EFL classrooms are covered in this article.
References:
1. Adedimeji, M.A. 2005. Logical Fallacies and Thirty English Proverbs: A Truth Conditional Semantic Approach. The Abuja Communicator.(2) 1. pp.122 – 143.
2. Abbasova, N. K. (2018). Using Effective Techniques Developing Learners’ Critical Thinking in Teaching English Proverbs and Sayings. Eastern European Scientific Journal, (6).
3. Abbasova, N. (2019). Using effective techniques for developing critical thinking of the learners while teaching english proverbs and sayings. Scientific journal of the Fergana State University, 2(3), 107-110.
4. Jurayev, I. M. OLD VIEWS OF FAMILY AND SOCIAL RELATIONS.
5. Джураев, И. М. Ахмадиев Нуриддин Мухитдинович аспирант Ферганский государственный университет Узбекистан г. Фергана, ул. Мурабийлар, 19.
6. Ahmadiev, N. M., & Juraev, I. M. (2019). Family reading-a leading factor in the promotion of youth moral education. Научные исследования в Кыргызской Республике, (3), 24-27.
7. Ismoilova, S. (2022). SO’ROQ GAPLARNI O’QITISH VA O’RGANISHNI METODIK TASHKILLASHTIRISH YUZASIDAN TAKLIFLAR VA MASALALAR. Science and innovation, 1(B5), 266-270
8. Abbasova, N. K. (2019). The importance of techniques in developing critical abilities of the learners in teaching English proverbs and sayings. Мировая наука, (9), 3-6.
9. Kabilovna, A. N. (2020). Methodology of teaching proverbs and sayings of English in general education schools. Проблемы современной науки и образования, (2 (147)), 67-69.
10. Аббасова, Н. К. (2020). ИНТЕРАКТИВНЫЙ ПОДХОД В ОБУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА УЧАЩИХСЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ШКОЛ. In АКТУАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ СОВРЕМЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ (pp. 49-53).
11. Аббасова, Н. К., & Канатаева, Э. Н. (2016). РАЗВИТИЕ УВЕРЕННОСТИ УЧАЩИХСЯ В ПИСЬМЕ. Актуальные научные исследования в современном мире, (5-1), 133-136.
12. Аббасова, Н. К., & Канатаева, Э. (2017). ДОМИНАНТНЫЕ ОСОБЕННОСТИ АНГЛИЙСКОГО КОММУНИКАТИВНОГО ПОВЕДЕНИЯ НА ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЯХ В ВУЗЕ. Ученый XXI века, 57.
13. Abbasova, N. K. (2020). O'ZBEK VA INGLIZ TILLARIDA OLMOSHLARNING QIYOSIY TAHLILI. In МОЛОДОЙ ИССЛЕДОВАТЕЛЬ: ВЫЗОВЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ (pp. 472-476).
14. Ismoilova, S. (2022). SO’ROQ GAPLARNI O’QITISH VA O’RGANISHNI METODIK TASHKILLASHTIRISH YUZASIDAN TAKLIFLAR VA MASALALAR. Science and innovation, 1(B5), 266-270