DEBATE AS A MEANS OF FORMING THE COMMUNICATION COMPETENCE OF LEVEL B 1 STUDENTS
07.10.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 6
Abstract. A characteristic feature of the modern stage of education is the formation of the communicative competence of students, which ensures adaptation future specialist to modern conditions of life. It is carried out not only in the classroom, but also in extracurricular activities based on active discussion: disputes, debates, discussions. Significant choice of social topics of the problematic fields, technological scenario, level assessment of mastering the communicative component of students' skills, qualitative reflection of the results in general.
Keywords: communicative competence, active forms of work, debates, criteria.
References:
1. Аболина Н.С., Акимова О.Б. Процесс профессионального обучения и формирование коммуникативной компетенции. // Инновационные проекты и программы в образовании.
2013. № 6. С.21–29.
2. Бардашова Г.А., Кормильцева М.В. Опыт внедрения информационно-коммуникационных технологий в образовательную среду ДОУ. // Муниципальное образование: инновации и эксперимент 2012. № 3.С. 45–49.
3. Барменкова О.И. Использование видеоматериалов для формирования коммуникативной компетенции учащихся на уроках английского языка. // Эксперимент и инновации в школе. 2011. № 5. С. 75–80.
4. Бондарева Л.В., Михалева Н.К. Захарова Л.Д. и др. Обеспечение доступности и непрерывности образования детям с ограниченными возможностями здоровья посредством внедрения современных информационно-коммуникационных технологий. // Эксперимент и инновации в школе. 2015. № 1. С. 20–24.
5. Давыдова Н.Н. Реализация системно-синергетического подхода в практике управления развитием научно-образовательной сети // Образование и наука. 2013. № 7. С.
66–84.
6. Давыдова Н.Н. Формирование системы управления инновационной деятельностью учреждений современной научно-образовательной сети // Вопросы управления. 2012.
№ 1, с. 98.
7. Евтюгина А.А. Дискуссионно-жанровый подход в коммуникативном образовании // Социокультурное пространство России: общество, образование, язык. Екатеринбург: Ажур. 2012. С. 36–43.