FORMATION OF THE FOUNDATIONS OF SPIRITUALITY OF STUDENTS ON THE HISTORICAL VALUES OF NATIONAL CULTURE
07.10.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 6
Abstract. This article is devoted to the work to improve the activities of the school, which requires the creation of such a system that could raise the whole matter of the spiritual and moral education of the younger generation to the level of modern requirements, determined by the new progressive processes taking place in our society.
Keywords: spirituality, moral education, students, historical values, national culture.
References:
1. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 19 декабрь 2018 йилдаги "Моддий маданий меросни муҳофаза қилиш соҳасидаги фаолиятни тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида"ги қарори
2. Волков Г.Н. Этнопедагогика. Чебоксары: Чуваш, кн. изд-во, 1974. - 376 с.
3. Воспитание молодежи на общечеловеческих нравственных ценностях: Сб. науч.трудов. Под ред. Новиковой В.И. Ростов-на-Дону, 2000. 85 с.
4. Жанбуршина Г.Б. Этико-педагогические основы социально-нравственной ориентации подростков: Автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора педагогических наук. Казань, 2000. -39 с.
5. Зябрева В.Г. Духовно-нравственное воспитание младшего подростка в процессе обучения гуманитарным дисциплинам: Автореферат дисс. канд.пед.наук. Кострома, 2002. 23 с.
6. Навои А. Сочинения в 10 томах. Тош. Фан, 1968. Т.ш. с 162.
7. Романова A.C. Духовно-нравственное формирование учащихся в современных условиях: автореф. канд.пед.наук. Чебоксары, 1999. 22 с.
8. Руденко С.Г. Духовно-нравственное воспитание основа гуманной педагогики //Три ключа. Педагогический вестник. 2003. - Вып. 6. - С.22-24.
9. Уста-Азизова Д.А. Kонцепция духовно-нравственного воспитания
личности посредством культурно-исторических и национальных
особенностей. Научный Вестник. Научно-теоретический журнал. ТГПУ №1, 2022.14-19 стр.
10. Dzhuraev R. K., Karakhanova L. M. Model of the organization of research activities of 10th grade students in teaching physics and biology //International journal of discourse on Innovation, integration and education. – 2021. - Jild 2. – №. 01. – P.296-300.
11. Мусахоновна Қ. Л. УЗЛУКСИЗ ТАЪЛИМ ТИЗИМИДА БИОЛОГИЯ ФАНИДАН САМАРАДОРЛИККА ЭРИШИШДА ЭЛЕКТРОН ТАЪЛИМИЙ ВОСИТАЛАРДАН ФОЙДАЛАНИШНИНГ ИЛМИЙ-АМАЛИЙ АСОСЛАРИ //Science and innovation. – 2022. – Т. 1. – №. B3. – С. 577-585.
12. Juraev R. X., QORAXANOVA L. M. fizika va biologiyani o'qitishda 10-sinf o'quvchilarining tadqiqot faoliyatini tashkil etish modeli / / innovatsiya, integratsiya va ta'lim bo'yicha xalqaro discourse jurnali. – 2021. - Jild 2. – №. 1. – P.295-299.
13. Karakhonova L. M. Using the electronic educational resources in biology lessons //INTERNATIONAL SCIENTIFIC REVIEW OF THE PROBLEMS OF PHILISOPHY, PSYCHOLOGY AND PEDAGOGY. – 2019. – С. 35-39.
14. Karakhanova L. M. USE OF MEDIERE RESOURCES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF BIOLOGY IN SCHOOLS //International Scientific Review of the problems of pedagogy and psychology. – 2018. – С. 68-70.
15. Jurayev R. K., Karakhanova L. M. Scıentific And Methodical Bases Of The Use Of Electronic Educational Resources In Teaching Biology In General Educational Schools //International Journal of Advanced Science and Technology. – 2020. – Т. 29. – №. 8. – С. 3500-3505.
16. Musokhonovna K. L. ICT-As a means of achieving new educational results in teaching natural disciplines in secondary schools //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. – 2021. – Т. 11. – №. 10. – С. 315-321.
17. Juraev R. X., Karaxonova L. M. media ta'limi maktab o'quvchilarining ta'lim sifatini oshirish omili sifatida / / hayot davomida ta'lim: barqaror rivojlanish uchun uzluksiz ta'lim. – 2013. - S. 322-323.
18. Караханова Л. 6. DEVELOPMENT OF STUDENTS'KNOWLEDGE BASED ON THE USE OF 3D EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN THE BIOLOGY EDUCATION //Образование и инновационные исследования международный научно-методический журнал. – 2020. – №. 2. – С. 55-59.
19. Musaxonovna K. L. General secondary schools requirements for the introduction of informed educational resources for the development of natural sciences //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. – 2022. – Т. 12. – №. 5. – С. 855-860.
20. Juraev R. X., Karaxonova L. M. iqtidorli bolalarni ta'lim muassasalari tomonidan pedagogik qo'llab-quvvatlash //fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi. SCIENTIFIC-METHODICAL JOURNAL. – 2022. - Jild 3. – №. 4. - 66-70 betlar.
21. Karaxanova L. M. tabiiy fanlarni o'qitishda zamonaviy ochiq ta'limda yangi interaktiv elektron manbalar / / ta'lim fanlari bo'yicha akademik tadqiqotlar. – 2021. - Jild 2. – №. CSPI conference 1. - P. 1303-1305.
22. Karaxanova L. M. Development of students’ knowledge based on the use of 3d educational technologies in the Biology education //Таълим ва инновацион тадқиқотлар.- Buxoro. – 2020. - 55-59 betlar.
23. Сафарова Р. Г. и др. Ўқувчи-ёшларни оммавий маданият хуружларидан ҳимоя қилишнинг назарий-методологик асослари. – 2017.
24. Kharaxonova L. M. SPECIFIC ASPECTS OF MEDIA EDUCATION AND ITS USE IN HIGH SCHOOLS //Academic research in educational sciences. – 2021. – Т. 2. – №. CSPI conference 3. – С. 278-284.
25. Musakhonovna K. L. Peculiarities of using modern educational tools to increase the effectiveness of teaching the natural sciences and direct students to independent activities //Asian Journal of Multidimensional Research. – 2022. – Т. 11. – №. 5. – С. 182-191.
26. Kh D. R., Karakhonova L. M. Media education as a factor of increasing the quality of teaching schoolchildren //Образование через всю жизнь: непрерывное образование в интересах устойчивого развития. – 2013. – Т. 11. – №. 2 (eng). – С. 287-288.
27. Караханова Л. МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ НА УРОКАХ ЗООЛОГИИ //Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. – 2011. – №. 1.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)