ALGORITHMS FOR MAKING MANAGEMENT DECISIONS BASED ON INTELLECTUAL PROCESSING OF MULTIFACTOR TOURISM SYSTEM INFORMATION
03.10.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series A. Volume 1 Issue 6
Abstract. In this article, management decision-making algorithms based on intelligent processing of multi-factor tourism system data are developed for building mathematical and multi-factor models with complex parameters. Particular attention is paid to the issues and types of intellectual processing of multi-factor tourist service data. The information needed for the information flow management algorithms of multi-factor interactive tourist service is given.
Keywords: multi-factor, complex parameters, management decision-making, algorithm, programming, modeling, information flow, virtual platform, database.
References:
1. I.S.Tuxliev. Turizm asoslari. Samarqand.2008.
2. M.T.Alieva. Iqtisodiyotni erkinlashtirish sharoitida turizm xizmatlarisohasini boshqarishning iqtisodiy jihatlari (O'zbekiston Respublikasi misolida). Iqtisodiyot fanlari doktori ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya. Toshkent. 2019.
3. M.T. Alieva. Iqtisodiyotni erkinlashtirish sharoitida turizm xizmatlari sohasini boshqarishning iqtisodiy jihataari “Fan” Toshkent.2013.
4. O’zbekiston Respublikasiнинг “Turizm, sport va madaniy meros sohalarida davlat boshqaruvi tizimini yanada takomillashtirish chora tadbirlari to’g’risida” gi PF-6199- farmoni. 2021 yil 6-aprel. //www.lex.uz
5. O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Buxoro, Samarqand, Xiva va Shahrisabz shaharlarida xavfsiz turizmni ta’minlash chora-tadbirlari to’g’risida”gi 939-son qarori. 23.11.2017 yil// https://www.norma.uz
6. Ван Циншен, Историко-культурный туризм и развитие туристических городов Культура народов Причерноморья. 2002. №35.
7. Дмитриевский Ю.Д. Туристские районы мира. Смоленск, 2000.
8. Колотова Е. В. Рекреационное ресурсоведение: Учеб. пособие. - М.: РМАТС.
9. Карпов Г.А., Хорева Л.B.Экономика и управление туристской деятельностью. СПб.
10. Королёва Н.В. Имитационное моделирование направлений развития туризма в рекреационных зонах региона. Майкоп, 2007.
11. Richards, G. (1996) Cultural Tourism in Europe. CABI, Wallingford.
12. Ro’ziyev Sh. “O‘zbekistonda tarixiy-madaniy turizmni rivojlantirishning tashkiliyiqtisodiy mexanizmini indikativ boshqarish metodikasi” J. Экономика и финансы. https://cyberleninka.ru/
13. Тухлиев Н., Таксанов А. Экономика большого туризма. Т.: «Узбекистон миллий энциклопедияси», 2001
14. Международный туризм сократился в 2020 году до уровня 1990 год. https://www.interfax.ru
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)