IMPORTANT PRINCIPLES OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING TRAINING SYSTEMS IN THE DEVELOPMENT OF STUDENTS' PROFESSIONAL COMMUNICATIVE COMPETENCES
05.09.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 5
Abstract. In a certain sense, teaching systems in the article play the role of a tutor and help each student to find the most convenient way to learn a foreign language based on such methods of teaching as demonstrating, explaining and explaining the situation, organizing exercises and practical application of the educational material in speech.
Keywords: demonstration, explanation and interpretation of teaching situations, practical application and organization of exercises and educational material in speech, learning a foreign language, video film, voice recording, multimedia, modeling.
References:
1. Баранова. Е.И. Системный подход как метод достижения эффективного управления / Е.И. Баранова, С.Я Шарудина // Инновационные процессы в высшей школе // Материалы XIV Всероссийской научнопрактической конференции. - Краснодар: Изд. ГОУ ВПО КубГТУ, 2008. с.97-98.
2. Батурьян. М.А. Процесс изучения понятий социологии как способ обучения иностранному языку / М.А. Батурьян // Инновационные процессы в высшей школе // Материалы XIV Всероссийской научнопрактической конференции. - Краснодар: Изд. ГОУ ВПО КубГТУ, 2008. - С. 139 - 140.
3. Безрукова В.С. Педагогика. Проективная педагогика: Учеб. пособие для инж.-пед. ин-в и инд.-пед. тех-н. -Екатеринбург: Деловая книга, 1996.
4. Беляев Б.В. Очерки по психологии обучения иностранным языкам. М., 1965.
5. Бердичевский А.Л. Языковая политика и методика преподавания иностранных языков в странах Европы//Иностранные языки в школе. 2002.- №5.- С. 17-22.
6. Беспалько В.П. Основы теории педагогических систем (Проблемы и методы психолого-педагогического обеспечения технических обучаю
7. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. /А.А. Вербицкий. -М.: Высшая школа, 1991.
8. Верещагин Е.М., Костомаров В.Г. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. -4-е изд., перераб. и доп. М.: Рус. яз., 1990.
9. Верещагин E.М. Психологическая и методическая характеристика двуязычия (билингвизма) / Е.М. Верещагин. М.: МГУ, 1969. 160 с.
10. Википедия свободная энциклопедия. [Электр. ресурс]: URL: ru.wikipedia.org.