THE ROLE OF HEALTHY LIFESTYLE IN PHYSICAL EDUCATION OF GENERAL EDUCATION SCHOOL PUPILS
01.09.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series B. Volume 1 Issue 5
Abstract. This article discusses the methods of maintaining a healthy lifestyle in the lessons and circles of physical culture in secondary schools, health-improving tasks of physical education, educational tasks of physical education. For the participation of schoolchildren in school and city Olympiads, physical education teachers organize physical education circles after school, select talented athletes, and think about the need to improve their abilities for physical education.
Keywords: emergence of culture, development, healthy lifestyle, regular exercise, healthy, exercise, emergence of culture, physical development, wellness.
References:
1. Мирзиёев Ш. Ўзбекистон Республикаси Президенти “Жисмоний тарбия ва оммавий спортни янада ривожлантириш чора-тадбирлари” тўғрисида қарори
2. Салимов Г.М., Дустов, Б.А Фарманов У.А., Рахмонов Р.Р. Показатели констатирующего этапа экспериментальной работы по физическому развитию учеников 7-10 лет обще образовательных организаций Узбекистана Педагогическое образование и наука, 91-97
3. Салимов Г.М., Холлиев АЭ, Норбоева У.Т, Эргашева О.А. Организация методов исследования через национальные подвижные игры Молодой ученый, 1484-14863.
4. Салимов Г.М «Развитиеэмоциональной сферы дошкольников–залог психического и личностного роста детей в период адаптации к условиям дошкольного учреждения» МАДОУ г.Уфа.2021 год.
5. .Акрамова Г.М, Салимов Г.М. Теоретические основы использования современных технологий в физическом воспитании Проблемы науки, 28-314.
6. Салимова Г.М. «Развитие эмоциональной сферы дошкольников–залог психического и личностного роста детей в период адаптации к условиям дошкольного учреждения». М Уфа
7. .Малинин В. Г. Физическое воспитание и здоровый образ жизни обучающихся старших классов.
8. Muhammadqosimovna, P. N., & Satvoldiyevna, U. D. (2022). Benefits of Interactive Whiteboards for Teachers and Students. Journal of Pedagogical Inventions and Practices, 7, 157-160.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)