ON THE QUESTION OF THE SPECIFICS OF THE INTERPRETATION OF WORLD MUSICAL CLASSICS IN UZBEKISTAN (ON THE EXAMPLE OF BEETHOVEN'S FOURTH PIANO CONCERTO OP. 58)
11.08.2022
International Scientific Journal "Science and Innovation". Series C. Volume 1 Issue 4
Abstract. This article examines the music festivals held in Uzbekistan dedicated to the works of J.S.Bach, W.A. Mozart, L.Beethoven; and also examines the issues of performing interpretation of piano works by great classical composers. The author pays special attention to the works of L. Beethoven and makes a detailed analysis of the interpretation of Beethoven's Fourth Piano Concerto (Op. 58) in the performance interpretation of S. Gafurova.
Keywords: interpretation, piano, J.S.Bach, V.Mozart, L.Beethoven, pianist, composer, performer, festival, concert, piano art of Uzbekistan.
References:
1. Алексеев А. История фортепианного искусства. Ч.II. М.,1967. – 285 с.
2. Гульзарова И. Пять вечеров//Вечерний Ташкент, 2006, 30октября
3. Грундман Г., Мис П. Как Бетховен пользовался педалью?//Музыкальное исполнительство. Вып.6. М.,1970. – С.217-272.
4. Калмыкова Г., Юсупова О., Гилин В. и др. «История фортепианного, камерного и ансамблевого исполнительства в Узбекистане». Ташкент, 1989. 96 с.
5. Мухамедова Ф. Фортепианная музыка Узбекистана: формирование, жанровое своеобразие, интерпретация. Автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора философии по искусствоведению (PhD). Т.,2020.
6. Тихонов С. Фортепианные концерты Бетховена. Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата искусствоведения. М., 1990. Режим доступа: http//www.dissercat.com.
![](images/google_scholar.png)
![](images/cyberleninka_logo.png)